2012/05/13

Jön,jön,jön,jönnek...

Szedem össze az újdonságokat a másik oldalamhoz, és akkor egyszercsak meglátom ezt:


Nem az elképzelt jövőben, hanem egy elképzelt múltban játszódikGeorge Mann Affinity Bridge című sajátos hangulatú és atmoszférájú, a viktoriánus kor nyelvezetét és a steampunk irányzat pörgését tökéletesen elegyítő, rendkívüli sorozatnyitó regénye. Egy olyan Londonba, egy olyan viktoriánus korba repíti az olvasót, ahol a gőzgépek és a léghajók ugyanúgy a mindennapok részei, ahogy a mi világunkban a repülők és az autók. Újabbnál újabb felfedezések tartják lázban az embereket, ám e ragyogó, lármás felszínen túl − avagy alatt − sötét sikátorokat és különös gyilkosságokat találunk. Pontosabban nem mi, hanem Sir Maurice Newbury, a Természettudományi Múzem megbízott nyomozója, és asszisztense, Ms. Veronica Hobbes.
(Tervezett megjelenés: 2012. május 15.)
Főnix adja ki, és nem tűnik gyerekkönyvnek, úgyhogy tökjó.
Nekem mondjuk az eredeti borító mechanikusabb is, meg steampunkosabb is, a miénk annyira nem jön be.
(még jó, hogy nem kapkodtam a libris kuponom elköltésében.)


Egy nagy múltú erdélyi bárócsalád, a Radnayak küzdenek a huszadik század sorsfordító eseményei közepette a család - de genere Gyana - fennmaradásáért, és egyben a saját boldogulásukért, boldogságukért. Az első világháború és a trianoni békeszerződés okozta veszteségeik formálják sorsukat eltérő módon, miközben életük, érzéseik és mindennapjaik elszakíthatatlanul egymásba fonódnak. Két szenvedélyes testvér, Zoltán és Sándor életében ugyanaz a két különleges asszony - a finom úrinő, Lili és a székely cselédlány, Mari - játssza a főszerepet. A valódi szereposztással és a szereplők közti kapcsolattal azonban senki sincs egészen tisztában, legkevésbé az érintettek maguk. Vajon milyen sors várhat rájuk és utódaikra a két világháborúban, a békeévekben, 1956 őszén, és azután? Egy biztos csak: a Radnay családnak fenn kell maradnia, és meg kell őriznie értékeit, hagyományait és magyarságát.

14 megjegyzés:

  1. Mechanikus London wíííííííí nekem akkor is kellene ez a könyv ha nem látnám a fülszöveget. London <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és steampunk, és léghajók...óóó...:D

      Törlés
    2. ez a steampunk olyan hülye egy szó:D Ma vettem I <3 london pólót, már csak ez a könyv hiányzik :D

      Törlés
    3. szép, dallamos szó, kicsit szúr is, mint a mindenféle szerkentyűk.:D
      én kipróbálnám szívesen az életet Londonban. mindenkit visszariaszt az időjárás, de nekem meg az nagyon bejön.

      Törlés
    4. én voltam ott a sulival nyaralni, és pont kifogtuk a dög meleget totál barnára sültem, anyám el se hitte hogy pont ott barnultam le :D
      Nekem nagy szerelem London imádom ^^ úgy visszamennék :)

      Törlés
    5. ó, az tök jó.:)) én Velencében voltam anno, de egyáltalán nem voltam kinyúlva tőle. koszos volt, mindenhol szemét volt a vízben, és ez nekem hatalmas csalódás volt. este persze szép volt, meg azért nappal is megvolt a hangulat bizonyos helyeken, csak az összkép nem volt jó.
      húgomék Írben voltak, na az még a másik hely, ahol imádnék. láttam videókat kis ír kocsmákról, meg a keskeny kis utcákról a jellegzetes házakkal...
      ha nekem sok pénzem lenne, nem mennék el mindenhova, de a szigetországot tuti meglátogatnám.:)

      Törlés
    6. Sajnálom hogy csalótál, pedig a filmeken Velence is olyan szép :(
      Írország meseszép lehet. Angliában is olyan de olyan zöld a fű hogy festeni sem lehet szebbet. Végig azt éreztem valami mesébe csöppentem mert a házak is olyan kis takarosak, téglarakású ott még a Tesco is :) No meg hát az igazi brit akcentus számomra idegnyugtató hatással bír :D

      Törlés
  2. A Mechanikus London - folyton a címekbe kötök bele, de ez ... :D, viszont a könyv jónak tűnik.
    A másik is érdekes, de hirtelen Zsolna könyve jutott az eszembe, az meg akkora csalódás volt... ( nem is mondom meg inkább én mit rendeltem ma meg :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olyan kis aranyos, hogy mechanikus london.:D
      én még nem olvastam Zsolna könyvét, bár ott a polcon, de ez nekem jobbnak tűnik. aztán majd látjuk, hátha valahol bele lehet majd olvasni.

      Törlés
  3. Arrhhh, a Radnayakat már Pöfi polcán nézegettem, az Affinity Bridge meg nagyon nyálcsorgatóan hangzik, de az eredeti dizájn sokkal steampunkosabb, hüpp.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is ez vele a bjom, hogy ez az azúrkékes sárga elmaszatolt füstfelhő vagy mijacsuda, ez elég hülyén néz ki egy steampunk regényen.
      (valszeg nem kapták meg az eredeti borítót.)

      Törlés
  4. A Mechanikus Londont mikor megláttam te jutottál eszembe, erre mit látok itt van a blogodon. :D Akartam neked jelezni, de így már nem teszem. :D

    VálaszTörlés