2012/12/07

Diktatúra

A molyon felütötte a fejét a diktatúra és a személyi kultusz.
Érdekes. Nemhogy konkrétan nem lehet leírni semmit, még csak sugalmazni sem.
És sajnos tisztán látszik, hogy a vezetőség valóban gyenge idegzettel rendelkezik.:D

Ja, és csak hogy egyértelmű legyen.
Szeee írt egy karcot, amiben azt kérdezte, hogy lehet, hogy az utcasarkon lehet véleményt kikiabálni, de a molyon olyanja ne legyen senkinek.
Erre írtam, hogy a vezetőségnek gyengék az idegei, ezért nem bírják a kritikát, és azt sem bírják, hogy a saját vélemények vitákat generálnak.
Szerintem ebben az egészben nincs semmi, ami miatt egy napra ki kellett volna tiltani, dehát ugye a gyenge idegzeteknél sosem lehet tudni.

Úgyhogy most egy napig nincs moly, amit Zenka miatt sajnálok, mert ott a legegyszerűbb priviben cseverészni (más úgysem nagyon érdekel ott), de azért asszem, túlélem.

Dude, beeeeeee.... :D

UPDATE

Na, gyerekek, ez a nem semmi. Nem is vagyok a molyon, mégis kaptam letiltáshosszabítást.
Nem tudtam, hogy a moly szabályai a molyon kívül is érvényesek.
Remélem, azért bérgyilkost nem küldenek rám.:D

105 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy én alszok téli álmot, vagy csak keveset a molyon, de mégis most mire gondolsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. amíg nem tudod, addig jó.:)
      szeee egy megjegyzésére reagáltam, erre kitiltottak egy napra.
      csak mert meg mertem jegyezni, hogy egyrészt ilyen szabályokra azért van szükség, mert gyenge idegzetűek irányítják a molyt, másrészt meg mi az, hogy nem lehet kritizálni? mire fel? ha valami szar, az szar, ennyi.:)
      és jóval finomabban és burkoltabban fogalmaztam. mi több, már-már kedvesen.

      Törlés
    2. ilyenekről tényleg lemaradok, de jobb is :)
      és mi ez a személyi kultusz? (mármint az tudom mit jelent :D )

      Törlés
    3. hoztak pár új szabályt, ami között ott van, hogy nem lehet kritizálni a molyt, úgy cakkumpakk, semmitse.
      kicsit vicces, dehát ez van.:))
      (gondolom, ezt a szabályt szegtem meg alávaló hozzáállásommal és mondataimmal.)

      Törlés
    4. Ez korábban is volt, mert a "Boszorkányoskönyves" karcomat azonnal törölték :D Pedig szimpla kritika volt, no politika vagy hasonló nyalánkságok...

      Törlés
    5. ?? egy könyves karcot miért törölnek? ja, egyébként sejtem, bár azt nem tudom, mit írtál bele, de asszem, nem túl jót, és az ugye rossz fényt vet a moly-kiadó kapcsolatra, és abból meg nem lesz pénz.

      Törlés
  2. Én ezt már leírtam levélben, hogy mennyire felháborító, amit ott művelnek,és csak pár költői kérdésem lenne.
    Jaa, itt legalább kérdezhetek :DDD

    Szóval mi az már, hogy egy oldal kiírja azt, hogy ne kérdezzek karcban, mert LEHET hogy felfüggesztenek miatta?
    Meg hogy forduljunk jogorvoslatért ide - meg oda. Tudja az az ember, aki leírta ezt, mi az, hogy jogorvoslat? Könyörögöm. (Ahhoz jog kell, márpedig elvileg véleményalkotáshoz van jogunk.)

    Ami a legviccesebb az egészben, hogy ha valami olyat kérdezünk, amit sajnos nem értünk, azt " a szerkesztők nem látják meg, így nem válaszolhatnak", de tessék egy karácsonyi pulóveres poszt 10. hozzászólásában tett megjegyzést RÖGTÖN észrevett a mélyen tisztelt... nem is tudom, hogy nevezzem.

    És Szee-t is felfüggesztették? :DD

    Hallod, csináljunk kihívást? :D - Felfüggesztettek a molyon.
    Bah, most mi lesz velem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jogos, csak sajna én erre nemtok válaszolni.:D

      igazából minden netes fórum eljut egy idő után idáig.
      ha kérdezel, de nem ott, ahol nekik tetszik, bannolnak.
      ha nem kérdezel, hanem csak úgy vagy, leginkább meg se szólalj, csak döntsed a pénzt a bankszámlára, akkor jógyerek vagy.

      nem tudom, hogy felfüggesztették-e, sztem én most nem látok semmit.:D

      Törlés
    2. most olvasom, Szeee-t is kitiltották.:D

      Törlés
    3. Gyerekek, azért ez gáz... mármint a molynak. Na.

      Törlés
    4. Én tök süti vagyok. Linkeljetek már nekem légyszíves egy ilyen szabályzatot, vagy mit, amiben le van írva, hogy mit lehet, és mit nem!
      Ez most... mondanám, hogy megdöbbentett, de nem, hanem sokkal inkább nyitogatja a bicskát a zsebemben.
      De annak bezzeg van helye, hogy kuncsorogjon ez meg az, meg mindenféle sirámnak... *nem, inkább nem húzza fel magát*

      Törlés
    5. én nem tudok neked linkelni, mert semmit nem tudok csinálni, de pár napja volt róla egy blogbejegyzés talán. ha a molyblogot lekérdezed, sztem ott lesz valahol egy ilyen sokpontos kis szösszenet.
      (én csak molytízparancsolatnak hívtam magamban.:D)

      Törlés
    6. Ha én nézném a molyblogot... :D
      De emiatt most mindenképpen megpróbálom megkeresni. ;)
      Köszi!

      Törlés
  3. ohó zajlik az élet? :)
    és ha még csak ez lenn a gond... de pszt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, most mondd.:))
      á, ez nem gond, részemről a karácsonyi ajándékvásárlás nagyobb probléma, csak ha már az embernek van blogja, használja is.:D

      Törlés
  4. á, sziasztok! :P
    szóval igen, de nem is karcot írtam, Nima, tényleg csak a szarvasos pulcsis karcom egy hozzászólása volt :D
    á, gyerekek, vicc az egész...
    bólogató birka népséget szeretnének, ahol mindenki ugyanazokat olvassa, ugyanúgy értékel, azonkívül pedig lehetőleg kussol vagy üngyümbüngyümözik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pláne, nem is karc volt.
      asszem, nem kell sajnálni a szerkesztőket, ha egy kicsit keresgélniük kell, annyira nem esik nehezükre.:>

      Törlés
  5. ja, Zenka, téged is kitiltottak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sztem őt nem, ő meg se szólalt.:D

      Törlés
    2. Nem, én még aktív moly vagyok. ( Azt hiszem. )

      Törlés
  6. Egy kicsit nem vagyok és téged meg kitiltanak? :O Hogy is van ez? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na látod, legközelebb ne maradj ki ilyen sokáig. már ha lesz legközelebb, mert elvagyok én itt a blogon is nagyon jól, csak nemtom, akarok-e én a molynak jót tenni azzal, hogy feléje se nézek.:))

      Törlés
  7. Még jó, hogy visszajössz, különben kivel váltanék eszméletlen diskurzusokat. :D

    VálaszTörlés
  8. Egyébként a molynak mi jót teszünk, Nima. Ezt épp most gondoltam végig, azután amit írtál, hogy jót teszünk-e nekik, ha feléjük se nézünk... mert gondolkodtam most rajta, hogy nekem kell-e egy ilyen hely.

    Leht, hogy azzal teszünk jót, ha feléjük nézünk és tovább elégedetlenkedünk biz. kérdésekben.
    Épp a Felhőatlaszban volt egy olyan szál a történetben, hogy fenntartottak ilyen rendszerrel elégedetlenkedő sejteket, ill. hagyták őket működni, mert az ő szankcionálásukkal vagy csak a megmutatásukkal tudtak félelmet kelteni ill. közös ellenséget kiáltani ki, akik ellen közös erővel küzdeni kellett -> ez társadalmi összefogást eredményezett.
    Érdekes dolgok ezek.
    Olvasd el!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem jó, ha vagytok, mert vannak a csendesek, meg rengeteget szűrők, alig olvasok karcokat és alig szólok hozzá emberek, mint én, és vannak a bólogatók. Kevesen vállalják fel, ill. keveseket érdekelnek ezek a dolgok.
      Én csak a néhány privát levél miatt, és a könyvek miatt nézem már.

      Törlés
    2. hmm, ez egy elég elgondolkodtató szempont, eddig ez eszembe sem jutott.

      viszont itt van, amit Andi is írt. általában azok szólnak (mint utólag mindig kiderül, a "tömegek" nevében), akik az életben sem nyelnek le mindent szó nélkül.
      namost egy idő után marha unalmas mindenki helyett elvinni a balhét.:)
      persze, elhiszem, hogy habitus kérdése, én nem bírok csendben maradni és nem odaszúrni, más meg nem bír ilyenkor megszólalni, csak igazából nem látom értelmét széllel szemben pisálni, azon kívül, hogy jólesik időnként.

      Törlés
    3. ezzel egyetértek, hogy nem biztos, hogy mindig ugyanazoknak kellene elvinni a balhét.
      de épp azt akartam ezzel az egésszel mondani, hogy ha nem akarunk jót a molynak, akkor nem kell odamenni ;-D
      ha nincs senki aki elégedetlenkedik, az gyanús. és mindenekelőtt unalmas :D el fognak kopni az emberek, de ez már most is érezhető egy ideje szerintem.

      Törlés
    4. az is igaz.:D
      egyébként az ilyen cenzúrát pont leszarom. egyrészt semmi értelme, másrészt nagyon jól tudom, melyik szerkesztő pikkel rám, evidens, hogy azonnal kihasználja az első adandó alkalmat. okosan kellene ezt csinálni, namost pont ez nem megy ott néhánynak.

      Törlés
  9. Andi: egyébként egy jó ideje már én is nyugiban voltam, nem is érdekelt annyira az egész, mint korábban, de azért a napokban olvastam ezt a kis szösszenetet és igencsak fennakadt a szemöldököm. nem is értettem, hogy ezt most miért kellett, mert már alig van valami jó kis balhé a Molyon :D :P van én olvasok már ott nagyon szelektíven, nem tudom.

    igen, a privát levelezés az nálam is sarkalatos pont ott...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mert volt valami balhé, csak mivel szűrünk, nem olvastuk.
      ha jól értettem Kellyolvas erről többet tudna mondani.:)

      de igazából ebben a felhőatlaszos elméletben itt van gikszer: lehet, hogy vagyunk páran elégedetlenkedők, de nemcsak egymástól vagyunk elszigetelve, hanem a molyon belül is sokaktól. és nem az eltiltással szigetelődünk, hanem a mindennapi szűrésekkel.
      van x figyelőm, akiknek sztem max a 10%-a az, aki valóban olvassa a hülyeségeimet. így nehéz demonstrálni, és félelmet kelteni.
      oké, kiírtam a blogra (meg is döntötte az egy óra alatti kattintások számát, és az egy időben itt lévők eddigi létszámát.:D), de sztem inkább érdekesség ez az egész, meg unaloműző, mint a hatalom valódi demonstrálása.

      Törlés
    2. ez sajnos tényleg így van, hogy el vagyunk szigetelődve.
      viszont abban biztos vagyok, hogy az ilyen balhék híre azért valamilyen szinten elterjed, mert hát izgalom, meg pletyka, ugye :D

      Törlés
  10. nálam mindenképpen jó, hogy mobilon elolvasok mindent, és azon nem igazán reagálok, csak ha nagyon "fontos", így estére elfelejtődik minden.
    balhémentesítés van, bár én a közösségi irányelveket sem ismerem.

    VálaszTörlés
  11. Nehogy már eltűnjetek! Sokan hiányolnának titeket (köztük én is), meg a szerkesztők is fölöslegessé válnának, ha mindenki beállna a sorba, és csak bólogatna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaja, szegény szerkesztők, nehogymár feleslegesnek érezzék magukat.:DD (ez nagyon jó.:))
      nem hinném, hogy eltűnnénk, gyorsabb a kommunikáció, bár meggyőződésem (és nem csak nekem), hogy a privikbe is bele lehet nézni egy bizonyos szint felett, de annyi baj legyen.:)

      Törlés
  12. halljátok, azért rég volt poszt, amit ekkora érdeklődés övezett.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez most megjelenik amúgy a frissben molyon? :D

      Törlés
    2. meg én azt nem értem, hogy ha szabályt szegtünk, akkor azt miért nem törlik? mi értelme van így a büntinek? elvégre ha annyira nagyon izé volt, amit írtunk, akkor annak nincs helye a molyon, nem? ha meg mégiscsak van, akkor meg mire fel az arcoskodás?
      mikor óvodában a sarokba állítottak, akkor sem azt érték el vele az óvónők, amit szerettek volna.:>

      Törlés
    3. ezt én sem értem, nincs benne logika.

      Törlés
  13. Na basszus, ez szánalom és nevetséges között van félúton...
    Már az a múltkori bejegyzés is necces volt, de ez? Nem lehet h azért van annyi szarság a molyon, mert a szerkesztők árgus szemekkel olvasnak minden napicukis karcot és kommentet, hátha megbújik benne valami "rendszerellenes, renitens deviancia" ahelyett, hogy azzal foglalkoznának amivel kellene?:D

    VálaszTörlés
  14. @Titti: pedig milyen hasznos funkció a szűrés.:D

    VálaszTörlés
  15. A MOLY egyértelműen átment üzleti vállalkozásba, ami nem gond, csak fontos, hogy a szellemi tőke megmaradjon. Egyenlőre úgy áll a helyzet, hogy akik együtt tudnak muzsikálni azok maradnak, akik nem azt kicsit letiltják.
    Ha okosak akkor nem mennek ebbe az irányba mert előbb utóbb megunják az emberek és csinálnak egy hasonló alapokon működő oldalt. Jómagam is többször ütköztem velük, egyértelműen nem kedvelik, hogyha akár blogra, akár személyre felfigyelnek az emberek, mert azt veszteségként élik meg. Pedig okos üzletpolitikával ez nyereség lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. anno B. körbenyalta az összes blogost, csak hogy reklámozza a molyt , azt se tudta, hogy csábítson minket az oldalára. ehhez képest most meg ugye ez van.:>

      pedig ez sajna ilyen: a blogra és személyre felfigyel bárki, mert személyes, mert nem veszik el a tömegben, mert nem nyereségorientált, mert ha valaki leírja a blogjában a véleményét, amögött valószínű, hogy nincs nagyobb pénzösszeg, amivel szponzorálják azt a véleményt.
      tudod, lehet, hogy hétfőn majd azt látom, hogy kaptam még öt napot, aztán öt nap múlva meg még tízet, de pont leszarom. a blogomba azt írok, amit akarok, és soha senki nem fog rákényszeríteni, hogy más oldal szabályait itt alkalmazzam, pláne, ha még nem is értek egyet vele.
      a blogomból aki profitál, az én vagyok, ennek megfelelően állok minden máshoz.

      innentől egyébként nagyon nehéz lesz okosan csinálniuk bármit is.:) a blogokhoz való hozzáállásuk az csak egy dolog, emellett ott van az a rengeteg sokminden, amivel mindenki elégedetlen, és ami miatt sehol nem hallani pozitívumokat a molyról.

      Törlés
  16. Ezek betegek bakker.
    A következő az lesz, hogy a molyon aláírásgyűjtést indítanak, hogy a parlament szavazzon, hogy a molyt seholse lehessen kritizálni :D grrr.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. valakinek a bogyója nagyon elgurult, az biztos.:D

      Törlés
    2. egyre szórakoztatóbb:) ha még történik valami funny, kitapétázom én is a blogra, hátha kedvet kap még valaki...

      Törlés
  17. "innentől egyébként nagyon nehéz lesz okosan csinálniuk bármit is.:)"
    Nagyon nehéz bármit is okosan és jól csinálni. Az a bizonyos oldal szerintem egyszerűen túlnőtt azokon a kereteken, mint amire az érte felelősök képesek. Túl sokat akartak, de kevesek hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. teljesen egyetértek, és biztos vagyok benne, hogy ők is, különben nem hozták volna meg az új szabályokat.

      Törlés
  18. ha kiírom Facebookra, hogy "kabbe Mark Zuckerberg!!!" akkor kitiltanak? nem!
    nincs több kérdésem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jogos.:)) de ha azt vesszük hol tart M. és hol tart B...
      érthető, hogy fél a véleményektől.

      Törlés
    2. hát pont ez a különbség, M pont leszarta a véleményeket:)
      De most komolyan nem értem, miért baj, ha XY, elhanyagolható mennyiségű egyén azt mondja, hogy valami nem frankó így vagy úgy. Meg kellene vizsgálni az állítás jogosságát, levonni a következtetéseket csendben. Ha nem veszik fel a kesztyűt, akkor elsikkadnak ezek a hangok, de így adnak a szarnak egy nagy pofont, ráadásul saját magukat tüntetik fel rossz színben. Ezt hogy nem tudják átlátni?

      Törlés
    3. valamiért az erődemonstrálásban látják a megoldást, de tekintve, hogy nem érik le vele a kívánt célt, nyilván stratégiát kellene váltani.
      namost az alternatívák fellelése látványosan nem megy.
      van B. egója, ehhez van mérve minden. egy pénzorientált vállalkozás tuti bukta egy ilyen hozzáállással.

      ha meg azt veszem, amit Librarius mondott, hogy a blogok és az egyéni, kiugróan más vélemények útban vannak, az csak azért lehet, mert akik a pénzt adják, nem nézik meg, hova megy. adott esetben olyan elvárásokkal vannak, mint kattintásszámlálás (reklámok, egyebek) - ezt a célt szolgálta a funkciók minél mélyebbre való rejtése, amitől az oldal iszonyat bonyolult és újonc számára totálisan átláthatatlan lett, viszont lehetett prezentálni háromszorosát az addigi kattintásoknak.
      ilyen hozzáállás mellett az egyén véleménye abszolút nem mérvadó, mert fel sem tűnik, kivéve, ha egyébként szem előtt vannak, lásd a blogok.
      B. persze megmondhatja, mi hogyan történjen a molyon, de hogy a blogokon mi legyen, abba ő nem szólhat bele, max csak hülyét csinálhat magából, ha nagyon erőlködik. ebbe már másnak is beletört a bicskája.

      Törlés
  19. Nahát, én erről lemaradtam :O
    Valamelyik nap amúgy nekem is felbacták az agyam a csillagos egekig... írtam egy karcot Maupassant könyvéhez, és leszedték a könyv adatlapjáról... Később kaptam levelet, hogy hát azért, mert ez igazából csak egy szép kép volt egy havas idézettel, és mivel mindenki látott már havat, ez így nem elég különleges vagy hasznos vagy mittomén ahhoz, hogy könyves karcnak számítson. Egy szó szerinti idézet nem könyves karc, erre varrjál gombot :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jajjanyám...
      erre én kapásból azt mondanám, hogy nem vagy eléggé Dude (olvass Moningot, hehe).
      most már visszamehetek (nemtom, meddig :D), de olyan nagy ingerenciám nincs bármit is csinálni ott.
      egyébként meg pont a te karcaid tök értelmesek, és hasznosak a könyveknél, nem pont a képek miatt, hanem általában, szal nem értem.

      Törlés
    2. Én úgy voltam vele, hogy jó, valahol megértem. Nem értek egyet vele, de valami hajszálnyi igazság van abban amit írt a szerkesztő. Mondjuk nem ártott volna erről is írni egy cuki molyblogos bejegyzést, vagy akármit, hogy "te figyuzz! ha egy idézetet szeretnél karcolni a könyvhöz, hogy megmutasd ez a csákó milyen szépen fogalmaz, ha egy olyan egyszerű dologról ír, mint a havazás, akkor inkább ne csatold a könyvet, mert leszedjük! írjál idézetet! igaz, hogy azt a kutya nem olvassa, de ez csak idézet, oda írd! persze lehet pár hónap múlva onnan is leszedjük, nem lévén elég informatív a könyvet illetően, úgyhogy inkább ne is írj semmit sehová..." Áhh, még mindig dühít :D Nyilván mindenki másképp csinálja, én speciel azért szoktam képes karcokat gyártani, mert jobban felfigyelnek rá, mint egy szaros kis idézetre. Az idézeteket én is szűröm, francnak sincs türelme napi százat átolvasni. A könyvek adatlapján is előbb a karcokat nézem, és ha még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy ez kell nekem, akkor legvégül az idézeteket. Na mindegy. Nyilván nem cél felhívni a figyelmet a könyvekre. Végül is ez egy könyves oldal, állítólag.
      Ja, és Maupassant nevében is kikérem magamnak, hogy a havas karcomat a cukicicás karcokkal vegyék egy kalap alá.

      Törlés
    3. én nem igazán értem meg, de teljesen egyetértek veled.
      ezért is mondtam neked anno, csinálj blogot, jobban jársz.:D

      Törlés
    4. Ja, még jó hogy van blogom :) Ott akár káromkodhatok is, ha úgy esik jól. Mert amúgy ezt sem értem, egy átlagos pesti kisiskolás jobban cifrázza mint én, de azért jajj, nehogy valami csúnyát olvasson a molyon szegény gyermek! Ehh... Gyakorlatilag a moly vonzereje momentán abban merül ki, hogy van ott egy csomó jó fej ember. Ha mindegyiküknek lenne blogja, vagy valahol máshol tudnánk cseverészni, hagynám a francba az egészet.

      Törlés
    5. egy csomó jó fej ember, aki nem mer megszólalni, úgyhogy nézik egymás avatarját :D

      Törlés
  20. Nagyon röhögök így korán reggel.;) Kisbence felkapaszkodott a könyvesbloggerek vállán, most aztán úri módon meg is köszöni. ;) És hát nem adtok alapot az önbizalmának? tiltanom kell adblockplusszal a molyos borítóképeket, mert döglassúvá teszik a blogokat, mindenütt kedvenceld-a-molyon matricák vannak, posztokban linkek olyasmire, amit molyos reg nélkül meg sem nézhet az olvasó, állandó utalások molyhos dolgokra, hát persze hogy Bence azt hiszi, neki áll a világ :D
    Emlékszik még valaki arra, ahogy több mint két éve derült égből agresszívan követelni kezdte a személyes adatainkat? jó, hogy mehet a kamu név, de azért az elv az elv, ha csatlakozunk valahová x feltételekkel, százával hordunk fel borítót, fülszöveget, idézetet, csinálunk polcot, karcot, vásárolunk molyboltban, akkor ne mondják már azt, hogy na akkor még hoci az adataidat, vagy húzzál, ha nem tetszik. És még csak nem is ezért töröltem a regem, eredetileg csak távol akartam maradni egy kicsit, hanem mert égnek állt a hajam attól, ahogy Bence egy szerkesztőjének bevakkantott. Másnap jött a googlereaderemben egy poszt amiben névtelenségbe burkolódzó trollok vandálkodásáról volt szó, és a díszes molytársaságból egy ember kérdezte meg kommentben, miféle trollok miféle vandálkodására gondol, szóval ha egyszer elkezdtetek nyelni, ne csodálkozzatok, ha idővel még többet kell :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a második mondatot lájkolom.:D
      nem is tudom, ebből az adatkéregetésből én kimaradtam, szerintem akkor hagytam ki jópár hónapot molyilag. egyébként sem adok meg adatot, csak ha hasznomra van, ott meg erről nincs szó, merthogy én molyboltból soha nem fogok rendelni, merthogy egyéb, ennél jóval kedvezményesebb rendelési módokat tudok. a pro meg marhára nem érdekel, nem gyűjtök cicás meg szivecskés képeket, amiket szeretnék megosztani.
      márminthogy trollok a molyon?:D anno egyetlen troll volt, ő meg névvel volt, és elég komoly dolgoknak kellett történnie, hogy lépjenek az ügyben, most meg ha rosszul ülsz a széken, már kilőnek műholdnak.
      mindig mondom én, érdekes korban élünk.:D

      Törlés
    2. hú, én emlékszem a névkéregetésre, csak marhára nem jött be....
      tényleg ránk akarják küldeni a bérgyilkosokat, ha valami csúnyát mondunk :D

      Törlés
  21. Most, hogy ugye mindenki pro, látom ám hogy Bence többször is megtisztelte a profilomat, mikor ide és szeee-hez kommenteltem. Nyilván tök véletlenül, se előtte, se azóta :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jé, tényleg.:D ha nem mondod, sose nézek rá.
      meg inkább bele se gondolok, milyen lekérdezéseket lehet még csinálni, amiket mi nem is látunk. pl ki szűri azonnal a molyblogot, meg hasonlók.:D

      Törlés
  22. ezért mondom :)
    én "imádom" a molyblogot, ott sem lehet kommentálni (azaz kritizálni ugye), de mentségemre szóljon, hogy el szoktam olvasni. Képben kell lenni a remek és hasznos fejlesztésekkel :P
    Nyilván lát(nak) mindent, ne legyenek illúzióink!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem lehet, mert B. besokallt a kritikáktól, és mondván, hogy soha nem a bejegyzéséhez kapcsolódnak a megjegyzések, inkább betiltotta a hozzáfűzést.:D
      gondolom, azóta nyugalomban telnek a napjai, hogy senkinek semmi problémája, mert ahogy hallom, azzal sem foglalkozik senki, amit a problématopicba írogatnak.

      részemről a szűrésen kívül a kívánságlista a leghasznosabb funkció, utána meg a polcok, aztán vége is van. (ja, meg persze a privi, de ne legyenek illúzióink... hehe.:)

      Törlés
    2. igen, tudom, hogy ezért lett beszüntetve... milyen buta reakció ez is már... nem tudom, ki lehet a példaképe :P vagy maga találja ki ezeket?
      a kérdezgetővel az a baj, hogy kéne egy válaszolgató is :P nekem nem válaszolt senki, mert ahhoz előbb bizonyára bólogatnom kellett volna, ami kétségtelenül nem jut eszembe általában ott. Bár többször dicsértem a szűrés funkciót :D, most karácsonykor meg pláne áldom érte, de ez úgy látszik, kevés :D

      Törlés
  23. "a kérdezgetővel az a baj, hogy kéne egy válaszolgató is"
    :DD ez igaz, bár ezt is csak hallomásból tudom, nem vetemedek kérdezgetésre, mert ha nem kapok választ, akkor ideges leszek, és az senkinek nem lesz jó.:>
    a magam esetéből kiindulva, azt mondom, hogy ha a szűrés gombot dicséred, áruló vagy.:D

    VálaszTörlés
  24. áruló :D, igen, ezt el tudom képzelni :)
    Biztos ezért van az is, hogy az ismerőseim egyes dolgait (karcok, olvasások, ilyenek) önhatalmúlag elkezdi nekem szűrni. Mármint mintha én szűrném ezeket (x klikkelés után eljutva a szűrési beállításokig egyszerűen eltűnik a pipa valaki karcai vagy olvasásai elől - ilyet nyilván véletlenül nem lehet csinálni, mert túl sok klikk eljutni oda), pedig nem. És mások is panaszkodtak erre.
    Épp kérdeztem amúgy egyet, kíváncsi vagyok, kapok-e választ. Lett ugyanis egy új ismerősöm ma, akit én nem jelöltem be, hogy figyelném. Szóval nemcsak szűr, be is jelöl helyettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagytesó jobban tudja. ;)
      látod, ilyenek nekem fel sem tűnnek, bár tény, hogy a fölös tartalom szinte totál eltűnt a frisseim közül. azért ez érdekes.

      Törlés
  25. Tudom, hogy kissé későn kommentelek ide, de most érett ugye az elhatározásom, ahogy Nimának nemrég írtam, hogy vissza kéne hozni a kommunikációt a blogokra, mert elkeserítően kevés lett az értelmes beszélgetés a saját házunk táján, és mert tudom, önző módon engem magamat is elszomorít a saját statisztikám, kommentek és látogatottság látványos csökkenése. Szóval pont emiatt jövök-megyek most körbe az általam leginkább kedvelt blogokon, és újra olvasok, kommentelek... És én ezt a posztot csak most láttam, most olvastam egyben végig.
    Félfüllel valakitől hallottam, hogy ki lettél tiltva a molyról, bár feltűnni nem tűnt fel, mert ugye, miért lenne annyira feltűnő, ha valaki nincs pár napig.
    Félre ne értsetek, nem vagyok én vak, meg buta sem, ahogy talán néha felszínesen levonják a következtetéseket az épp aktuális lelkesedéseim miatt.. A szabályozásokat látom és érzem. A molyblogra nem vagyok kíváncsi, de van hogy belepislogok. Mindenesetre elég dühítő, hogy oda nem lehet kommentelni... Lehet struccot játszani, csak nem biztos, hogy hosszú távon is jó taktika.
    Ezeken a szűrési dolgokon viszont most komolyan meglepődtem. Hogy ebbe lehet hogy belenyúlnak? Miamona pl mindig panaszkodik, hogy nem látja a karcaimat. Talán túl sokat kommunikálunk hülyeségekről ha minket összeengednek, vagy mi?
    Én nem bánom, ha valaki hasznot akar húzni a dolgaiból, mert nyilván pénz beszél, de a véleménnyilvánításhoz mindenkinek joga van, és ha lekorlátoznak abban, hogy mit mondhatok a vezetőségről, vagy egy könyvről, akinek mondjuk a kiadójával van üzleti kapcsolat, akkor az felháborító. ű
    A privát levelezést át lehet tenni emailekbe :) persze lehet hogy nem olyan gyors és egyszerű...
    Én talán azért vagyok meg békében a mollyal, mert próbálom nem túrni a homokfelhőt magam körül, általában. Nem tartom magam emiatt megalkuvónak, van véleményem, csomó mindenki rohadtul meglepődne, ha tudná, hogy az emberekről is általában, meg különböző témákról is milyen erős véleményem van, lehet szóba se állnának velem :D Utálkozni, előítélkezni, lesajnálni tudok ugyanis rendesen, csak tartom a pofám :)
    szóval jó nekem a moly, mert rendezgetek, jelölgetek, kiélem az ilyen vágyaimat, amihez anno hossuú listákat kellett írni, most meg cska kattintgatni kell és nézni. A társaságot is bírom, de azért érdekes nagyon hogy a társaság amit bírok se nagyon változott ez alatt a 3,5 év alatt, mióta itt vagyok... és nem is fog szerintem. A kemény magját egy oldalnak meg meg kéne becsülni, és félretenni a személyes ellentéteket, mert szerintem Nimával kapcsolatban már kialakult bennük valami ilyesmi... Én se hülyepitsázok le közülök senkit, azt se, akiről első kommentre tudtam hogy az :D
    És igen, még rémlik nekem is az ajándék pro amit kaptunk, hogy milyen jó, hogy reklámozzuk a molyt, mi bloggerek.

    Erről az adatkéregetésről én is lemaradtam.
    Sok mindenre akartam még reagálni egyenként, de most egyenlőre ennyi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. no igen, ez meg a másik, hogy ha ki vagy tiltva, azt senki nem látja, ergo ha valakit nem látsz neadjisten hetekig, nem feltétlen az jut eszedbe, hogy hoppá, kitiltották. sztem ez roppant sunyi és alattomos dolog, de mondjuk mit is lehetne mást várni...
      egyébként nekem sem szokott feltűnni, ha valakit sokáig nem látok, mert ha van más elérhetősége, és nagyon kell, valahol úgyis megtalálom, meg általában elvagyok azokkal, akik épp az utamba kerülnek.:)

      hát igen, akik tartják a szájukat, azoknak a jó, mert nem konfrontálódnak, így egy csomó tapasztalatból ki is maradnak.:D
      jaja, már szinte csak kattintgatni lehet, azt korlátozás nélkül, meg nézni.
      viszont igaz, jónéhány dolog egyszerűbb, de nem tudom, hogy meddig tudja az előny elnyomni a hátrányt, úgy en block.
      sztem ott van a bibi, hogy a moly keménymagja, meg a blogok keménymagja nem fedi egymást, sőt, elég tudatosan le is van választva, és teljesen konkrétan mindenhol az utolsó helyre sorolva. ez nekem igazából mindegy, mert a molyt nem építem sehogy, véleményileg meg főleg nem, de vannak bloggerek, akik oda is ugyanúgy tartalmat termelnek, és nem feltétlen tisztességes a sorrend.

      Törlés
    2. Igen, alattomos. Meg utána se valószínű, hogy az illető visszajön egy karccal, amiben bejelenti, hogy na végre nincs már kitiltva, mert gondolom akkor azt töröltetnék ki vele.

      Kimaradok vagy nem, én egy ideig inkább hallgatok. Nem mindenben persze, sok más területén az életnek sokkal kisebb is elég, hogy konfrontálódjak, de ha nem ér épp annyit az egész... akkor minek. Mindenesetre az egész "rendszer" piszkálja nekem is a csőröm már.
      Ez a moly vs blog kemény mag tényleg különbözik. Hogy érted a tudatos leválasztást?
      A molyt már nekem sincs kedvem igazán építeni. Őszintén szólva sok minden vette el tőle a kedvem, pedig én szerettem csak just for the sake of adatbázis felvinni egy nagy kupac könyvet. De most jön a jóváhagyás, az add meg a sorköztől kezdve az illusztrtoron át az eredeti kiadás eredeti évének eredetijét... blah. Ehhez nem sokszor van türelmem.
      Azért akárhogy is választjuk el egymástól az emberkéket, mindannyian termelünk oda tartalmat. Egy raklapnyi értékelést, csillagozást, könyves karcokat... mindennel csak építjük. De azért figyelemreméltó, hogy az egyén adatlapján mennyire el lett dugva a blogbejegyzések fül, vagyishogy szó szerint megszűnt, és csak az összes aktivitásban lehet megtalálni...

      Törlés
    3. hát ja, vagy megbeszélik mélben, vagy nem is fog róla tudni senki.

      a tudatos leválasztás az, amit te is írsz: a blog, mint olyan, utolsó helyre van sorolva: az adatlapon nem is látni, hogy lehetnek posztok (még jó, hogy a blog elérése ott van linkelve az adatoknál, de nem csodálkoznék rajta, ha egyszer az is valami rejtett opcióvá válna), egyébként meg oldalt legalul van, mintha csak valami mellékes dolog lenne.
      nem baj ez, csak akkor nekem se kelljen már úgy kezelnem a molyt, mintha valami szent ereklye lenne az internet háborgó tengerén.

      Törlés
    4. Ja, értem, azt hittem még valami más leválasztásra is gondolsz, amit nem vettem észre.
      Nem rejtett opció lesz, hanem pro-funkció, tudod :D...
      Nem értem ezt a "féltékenykedést", a blogok és a moly totál össze kéne hogy kapcsolódjanak,aki olvas könyvajánlót blogon, úgyis kíváncsi lesz egy ilyen könyves oldalra, aki molyon van, úgyis kalandozik a blogok felé is, vagy van sajátja is (lassan már kinek nincs, de ez már más téma...).
      És igen, anno én is egy blogon szereztem tudomást a molyról, a widget miatt. Szóval ügyesen-okosan is lehetne "használni egymást", neadjisten együttműködni.
      De ennek már annyi, amikor több emberben felmerülnek a z előző 77 komment gondolatai.

      Törlés
    5. Hát PuPilla konspirációs elmélete most mélyen felháborított. Mármint a lehetőség, hogy ez igaz, és letiltották előlem a karcait. Pedig ha tudnák, hogy PuPilla bárkivel elcseverészik bármiről bármeddig... :D Igaz, hogy a legbugyutább dolgokat én váltom ki belőle, de mi a baj a jókedvben. Én eddig jókedvvel mentem a molyra. Régebben, mikor még tanultam és több időm volt, nyomon követtem a változásokat és bosszankodtam és perlekedtem, de hálistennek erre ma már se időm, se energiám, így nem is követem, én csak adatbázisnak használom, meg mert ott vagytok, ti, ahogy előttem definiálták jó fejek. :) Megmondom őszintén, hogy olvasgatok blogokat, igaz nem viszem túlzásba, és bizony nem sokszor kommentelek, mert hogy úgyis elfelejtem hova, mit írtam, sőt van, hogy molyon kommentelek, mert nyomonkövethetőbb, de ha egyik napról a másikra eltűnne a moly, akkor ezer százalék, hogy kialakulna egy napi rutin a blogokkal, amiket kedvelek és nem dőlne össze a világ, sőt talán kicsit újraépülne. Én is utálom, hogy nem kommentelnek, sőt nem is nagyon olvasnak. Persze elsősorban saját magam élvezetére blogolok, mert tényleg kikapcsol és feltölt, de azért jól esik azt látni, hogy mást is kikapcsol és feltölt. Ha már igyekszem igényesen vezetni, mert láttam én már olyan összecsapott írásokat ezer meg ezer hozsannával hozzá, hogy ihaj... Hát mindenesetre most látom PuPilla karcait, és ha a jövőben ez változni fog, akkor nem havonta fogok végig menni az összesen, mikor eszembe jut, hanem a napi rutinban lesz. Ha kell, beírom mobilomba emlékeztetőnek. :)) A többit meg leszarkalábazom! Szabályozzák azt, aki hagyja és akit érdekel...

      Törlés
    6. igen, emlékszem, hogy amikor kiakadtam valamin, te meg akartál győzni róla, hogy az igazából semmiség, majd nem telt el egy hét, és ugyanúgy ki voltál akadva rajta.:D

      ez a blogolósdi érdekes. én pl soha nem szakadtam le a blogoktól, talán mert még ezzel kezdtem az ősidőkben. ugyanúgy napi rutin a blogolvasás, a saját bloglistámból, főleg, mióta blospotos vagyok, mert látszanak a frissítések. meg én meg is jegyzem, hogy kinek írtam, melyik posztjához, és visszanézek a válaszért is. igaz, hogy ezek még számon tartható mennyiségek, ha többtíz blogot olvasnék, én is elvesznék.

      Törlés
    7. Érdekes, hogy nálam is megfigyelhető volt ez a blogokról "leszakadás", vagy nevezhetjük simán elhanyagolásnak, de ezt betudtam a költözés-munkahelyváltás stb mizériának, hiszen jóval kevesebb időm volt ezekre a dolgokra - vagy ha volt épp időm, idegzetem nem volt.
      Most már én is visszatértem a saját bloglistából megnyitogatásra, meg ahogy mondtam a blogokon kommentelésre, aktív olvasásra, aktívabb kommunikációra.
      A rendszeresen olvasott blogok ugyanazok maradtak ez alatt a három és fél év alatt, szinte teljes egészében... hm. elgodolkodtató.

      Törlés
  26. Boldog a tudatlanok... Én ma hallottam erről az egészről először és meg is lepett meg nem is. Sajnos mindenhol ezt tapasztalom lassan. A munkahelyemen pl, ha már 3-nál többen összejövünk diskurálni, biztos, hogy 5 percen belül megjelenik egy főnök (mert nálunk több is van, mindenféle méretben... :) ), hogy miújság, mit csináltok... Nem is tudom mikor volt ilyen, hogy 3 ember már csoportosulásnak számított, de abban a nem is tudom mikorban esküszöm több előny volt, mint ma. Hú, na, ha ez politizálásnak számít, akkor életemben először csináltam. Ez azt jelenti, hogy felnőttem? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aha, felnőttél, és kinyílt a szemed a világra.:D
      én arra jutottam, hogy a pénz és az idiotizmus elég közeli haverok.

      Törlés
    2. Ez egy jó megállapítás. :)

      Törlés
    3. Miamona, ez nálunk is így volt a régi munkahelyemen, alig hagytak beszélgetni, szintén semmittevő csoportosulásnak számított minden 3-as beszélgetés már. :) :((
      HP5-ben találsz majd a diktatorikus rendszerre jó példát, alig várom, hogy odaérj. :)

      Törlés
  27. Nekem most lett elegem, Nokedli karcos lecsatolása meg az én esetem után (az idézetes karcom nem látszik a könyv adatlapján, mert idézet, és annak ott lenne a helye, meg kiidéztem egy szóviccet is, hozzákukacolva valakit, és akkor az már személyes karc). Nem fogok dühöngő bejegyzést írni róla, mert jónéhány embert kedvelek onnan, mint magánembert és nem akarok emiatt feszültséget kelteni köztem és közte/köztük. Csak leveszem a molyos widgeteket, a linkek máshová fognak mutatni, meg ilyenek.
    Ha az oldal így, én is így.
    És az utóbbi napokban nekiálltam kommentelni néhány blogon (részben ezért írtam ide is, meg finoman szólva mérges vagyok), a régi blogos aktivitást nem tudom vele visszaállítani, de nekem jól fog esni.
    A moly kapcsolattartásra meg adatbázisra jó, de mást nem teszek hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én már eléggé leépítettem a molyt, ennél alább már nincs.:D tényleg elég bosszantó egyébként. hadd döntsem már el én, mit tekintek könyvesnek, és mit nem, mert így infótól fosztják meg az embert.
      asszem, a moly elintézi nekünk, hogy visszaszokjanak ránk.;)

      Törlés
    2. Asszem ezt azzal az indokkal vezették be, hogy a Merítés szerkesztőinek így könnyebb válogatni. Én (mi) a Best Zeller esetében kicsit szívtunk vele, mert alig volt anyagunk.
      Nekem az is jó, ha mi visszaszokunk magunkra, hogy ismét egymást közt legyünk:)

      Törlés
  28. Ja, meg Nima, a blogbejegyzéseid nekem még mindig nem jönnek fel a frissben:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mármint a molyon? lehet, hogy szabotál, nem csodálkoznék rajta.:D

      Törlés
    2. Én is mondtam, hogy nem szűröm őket, és soha nem látok egy bejegyzést sem.

      Törlés
    3. érdekes. nem kizárt, hogy központilag rejtve vagyok.
      apám, nem is tudtam, hogy tőlem ennyire rettegnek.:>

      Törlés
  29. Végigolvastam újra, ezúttal egy fenékkel, és ennek eredményeképp megkezdtem a régóta húzódó tisztogatást magam körül a Molyon.
    Értékelést mondjuk már jó ideje nem írok, mert minek, ha van blogom, de most töröltem a polcaimból is jó párat, illetve agyalok, hogy az utolsó moly widgettől is megszabadulok. Csak per pillanat nem tudom, hogy mit tegyek a helyére.
    De rájövök. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jónéhány blog oldaláról eltűntek az oda mutató mindenfélék.:)
      nekem nagyon tetszik Angéla oldalán a mindenféle képes ajánló, csinálj olyat a helyére.

      Törlés
  30. Pável most írt fb-on, hogy ki van tiltva. :O

    VálaszTörlés
  31. Ez tök jó, Lakatos István azt írta rá: "Biztos azt írtad, hogy kuki. Vagy azt, hogy "bocsássatok meg, de nem értek egyet veletek". Szánalmas ez a kitiltósdi." :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig elvileg előtte figyelmeztetés van, meg minden. de most akkor pár hétig nem jöhet vissza.

      Törlés
    2. Aha, én csak fb-on követem most az eseményeket, ott ezt írta "Pável: egy komment mellékmondatában poénkodtam először: éppen hogy rászóltam vkire, hogy csak semmi nagyszájúskodás, "mer' kitilcsák", erre kaptam egy okoskodó levelet, erre visszaírtam - magánlevélben! - hogy tik aztán jól benácultatok, majd még egy kör, erre ez. Jó mulatság"

      Meg már a Lakatos István is volt kitiltva, ejjha.

      Törlés
    3. ajjaj... Lakatost is kitiltották? ez ám a a jó reklám a molynak.:D

      Törlés
    4. Kinn van Pável adatlapján is "Közösségi felfüggesztés: 2013. március 25., 19:13-ig" Neked is ez kinn volt adatlapon is, mikor kitiltottak?
      Jah, jó reklám...

      Törlés
    5. nem, úgy emlékszem, mikor engem kitiltottak, semmit nem tudtam csinálni az oldalon. azóta ez ugye változott, mert lehet polcot csinálni, értékelni, olvasást jelölni, csak a kitiltás idejében művelt dolgokat senki nem fogja látni, még később sem, ha jól értettem.
      kommentelni nem lehet, meg sztem privizni sem.

      Törlés
    6. Igen, gondoltam hogy így van. Mondjuk én biztos regisztrálnék másik profilt, csak hogy megnézzem, mi van kiírva nálam :)

      Törlés