2012/10/02

Gaura Ágnes - Vámpírok múzsája

Rég röhögtem már könyvön ennyit, ráadásul hangosan. Pont az én humorérzékemnek találták ki az egészet, úgy, ahogy van.
Kicsit meguntam már ezt a vámpíros témát, mert először olvastam egy rakás olyat, amiben halálvágyó vámpírok szívták a vért egy dekadens világban, és miközben ők táplálkoztak, az áldozatuk szépen lassan kilehelte lelkét karjaik és szemfogaik között. Aztán jöttek a szexi vámpírok, akik úgy tudtak szívni, hogy közben az élvezetbe haltak bele majdnem a kiszemeltek. Egy idő után ezek a vámpírok megszűntek vámpíroknak lenni, inkább valami két lábon járó sexmachine a legjobb szó rájuk, és akkor már nem tudtam hova tenni őket, és teljesen elvesztettem az érdeklődésem.

És akkor jön Gaura Ágnes, és beledob egy olyan világba, ami nem teljesen ismeretlen, mégis más megvilágításba helyezi a vámpírlétet, és a létezést a vámpírok mellett.
Borbála egy tudományos kutatóintézetnek dolgozik, és az a feladata, hogy mintákat gyűjtsön be a vámpíroktól. Ez nem is olyan egyszerű, mert a vámpírok nem igazán akarnak együttműködni, de kidolgozott egy rendszert, hogy mindenkinek megérje. A munkahelye azonban szinte egyik pillanatról a másikra megszűnik, viszont hirtelen két állásajánlatot is kap. Végül aztán elvállalja azt, ami egy csapásra megoldja az anyagi gondjait: három hete van rá, hogy beépüljön az IQ vámpírok közé, és ha már ott lesz, akkor kémkedjen kicsit, hogy milyen homokszem került a gépezetbe. Az ország irányításában ugyanis nagy szerepe van az IQ vámpíroknak, viszont most leköti őket valami belső probléma, amitől nem igazán akarnak az emberek irányításával foglalkozni. És a lényeg majd most jönne, viszont azt már nem illik elmesélni.

Meglátva a főszereplő nevét, el sem tudtam képzelni, hogy lehet egy olyan embert komolyan venni, akit Borbíró Borbálának hívnak, de végül gyorsan kiderült, hogy szerencsére nem kell komolyan vennem, sőt. Bár a könyv elsősorban szórakoztató, és inkább a történeten és a jó dumákon van a hangsúly, azért én ettől még igénylem az egyedi szereplőket, amit maradéktalanul meg is kaptam. Főleg Bori volt nagyon jó fej, bár ha én ennyi piát meginnék indítónak vagy gondolkodtatónak, már tuti idült alkoholista lennék.
Aki még nagyon szimpi volt, az Eric Bowman, meg Bori főnöke, a cowboy is, meg... szinte mindenki, aki két mondatnál többet szerepelt. Főleg jók voltak a szócsaták Bori és a cowboy között, velük szemben kontrasztként pedig ott áll Eric visszafogott, úriemberesen kiművelt stílusa.
Részemről nem rajongok a málnapáleszért, De Bori szinte ezzel működött; ez volt az ő konfliktuskezelő módszere, ami szerintem sokkal elegánsabb, mint legurítani egy korsó sört, és ezt értékeltem. (valamelyik könyvben a főszereplő csaj sörözött. totál megrökönyödtem rajta. akkor már inkább a pálinka.) Ezzel szemben a cowboy tejfüggő volt, ami nem kicsit röhejes, de alapvetően az egész könyv attól ennyire szórakoztató, mert teli van ilyen éles ellentétekkel. És hát nem is véletlenül volt pont a tej a kedvence.

Az egyetlen bajom az volt a könyvvel, hogy időnként azt is hozzáolvastam a szöveghez, amit a lap aljára nyomtattak. Nem tudom, miért gondolta a kiadó, hogy minden egyes oldalon emlékeztetnie kell rá, hogy mit olvasok, jobb lenne, ha ilyet többet nem tenne, bár ez hiú ábránd, mert megnéztem, és szokásuk, csak eddig valamiért nem tűnt fel.
Ha valaki már nagyon unja a vámpírokat, az ne is törődjön vele, vegye inkább kézbe a Vámpírok múzsáját, és garantáltan fel fog töltődni. Rám legalábbis ilyen hatása volt, teljesen kikapcsolt, és remekül szórakoztam. És bár ezt ti nem tudjátok, nagyon ritkán szoktam hangosan röhögni könyvön. Időnként persze előfordul egyszer-egyszer, de inkább az a típus vagyok, aki csendben, magában élvezi a poénokat. Most ha akartam volna, se tudtam volna csendben maradni.
Ajjdejó, úgy van vége, hogy "VÉGE az első kötetnek", jön majd a többi, szuper. Gaura Ágnesnek írnia kell, különben sose fogja a család hallani, hogy olvasok. Remélem, nem marad egykönyves csillag.

Kiadja a Delta Vision.

3 megjegyzés:

  1. Hm, hogy maradt ki nekem eddig ez a poszt (és könyv?)

    VálaszTörlés
  2. Miért vagyok én mindig egy évvel lemaradva :D bár mondjuk nekem is megvan már 2013 jan. óta :D

    VálaszTörlés
  3. én is le vagyok maradva egy csomó másról. :D

    VálaszTörlés