2012/09/29

Napi szösz

Egyre inkább leszokóban vagyok arról, hogy az újdonságokat, meg a közelgő megjelenéseket
rendszeresen nézegessem. Amik érdekelnek, azokról gyorsan tudomást szerzek, és sajnálom az időt az előrendelhető könyvek bogarászásával tölteni, főleg, mert a librin például nincs elkülönítve a dvd meg a lemez a könyvektől, és lusta vagyok még ezt is szétválogatni fejben, a szandi meg olyan kevés könyvet tesz be a megjelenésekből (és a dvd ott is játszik), hogy az a fél fogamra se elég.
Viszont ha időnként mégis böngészésre vetemedem, mindig szembesülök pár kiadóval, aki totálisan ismeretlen. Soha nem olvastam egyetlen könyvüket (már ha előtte volt nekik egyáltalán), de máshol sem láttam megemlítve őket. És nagyjából ahogy továbbszalad a szemem a könyvükön, már el is felejtettem őket, viszont azt tudom, hogy nem egy ilyen kis kiadóval szembesültem már, akik számomra a semmiből tűntek elő.

És ennek kapcsán eszembe jutott az a vicces dolog, hogy vajon mikor fog eljönni az az idő, amikor egy induló kiadó először majd a könyvesblogokat fogja felkeresni, hogy megismertesse a nevét általunk a világgal?
'Ha egy kiadó megjelenik egy blogon, annak onnantól jövője van.' hehe. Lesz ilyen egyszer? Vagy legközelebb ne keljek korán, hogy hülye kérdéseket tegyek fel? :) Nem mintha fontos lenne, csak érdekes látni, hogyan változik a kiadók hozzáállása a blogokhoz. Egyszer akár ez is bekövetkezhet.
Amit én szeretnék, hogy a blogok egy-egy olvasmány kiválasztásánál legalább olyan központi szerepet töltsenek be itthon is, mint külföldön. Tudom, itt kevesen vagyunk, annál is kevesebben néznek utána neten, hogy mit szeretnének, az olvasó embereket meg nagyítóval kell keresgélni, de akkor is jó lenne.
Viszont ez a kupé ezzel a lámpával, a csillogó fájával... egyszerűen mesés. Legalábbis úgy gondolom, hogy ez egy kupé lehet, ahol szépen, komótosan  elhelyezkedik a kalapos hölgy, egy közepes, emberbarát, régi vágású bőrönddel, teli gondolattal, szemben vele pedig egy idősődő, fehér hajú, kecskeszakállú, kopaszodó, és okulárét viselő úriember ül. A hölgy komoly arccal előveszi a ritiküljéből a kisasszonyos olvasnivalóját, amit aztán, ha közelebbről megnézünk, meglepődve tapasztaljuk, hogy nem is kisasszonyos, hanem nagyon is tudós kezébe való olvasmány (ki lehet a titokzatos hölgy? mit csinálhat? mi járatban lehet?). És ez a kupé éppen alkalmas egy kis merengésre, miközben forró teát szürcsölgetünk, de csak halkan, sőt, a leleményesebbek másokkal egyszerre szürcsölnek, hogy ne lehessen megmondani, ki kezdte, miközben az ablakon kopog az eső, és hallani a szél süvítését, ha megáll egy-egy állomáson.

Egyébként meg örülök, hogy végre újra esik, meg fúj, meg hűvös van, mert egészen más így olvasni.
És csak mondom, hogy Dan Simmons nem ír egyszerűen, sőt, így utólag azt kell mondjam, hogy a Hyperiont is, meg annak a bukását is újra kell majd olvasnom, hogy teljesen átlássam a világot, de az Endymion egyszerűen fantasztikus. Minden tiszteletem azon keveseké, akik fejben ennyire át tudnak látni egy ilyen komplex világot, meg ilyen bonyolult történetmenetet.

8 megjegyzés:

  1. Még csak pár napja jelent meg az Endymion, de nem te vagy az első, aki máris méltatja, szóval mosolyogva nézegetem a polcomat, ahol már ott vár rám békésen terpeszkedve.

    Jól néz ki fent az a kis header...

    VálaszTörlés
  2. az elsőt nagyon élveztem, a másodiknál nehéz volt felvenni a fonalat, mert valahogy úgy csapott a közepébe, hogy sokára állt csak össze a kép.
    ez a harmadik igazából a végéről közelíti meg az egészet, és már az indítás is tök érdekes. ha az előzőek tetszettek, ezt tuti szeretni fogod.:)

    a rémálmos? aha, nekem is tetszik.:) az előző háttérben totál elveszett, de itt is ki kellett emelni a kerettel, hogy feltűnőbb legyen.

    VálaszTörlés
  3. Igen, ez biztos vonat, olyan jó lehetne tényleg itt olvasni. A kis lámpa, meg az eső kopogása, az álmos állomások, meg a kupé, meg a könyv :))
    Pont tegnap reggel tartottam kiselőadást munkatársnak, hogy egyre előtérbe kerülnek a blogok, - persze nemcsak könyves vonatkozásban- , ami talán a bizalmatlansággal kapcsolható össze. Az emberek úgy gondolják, sokkal megbízhatóbb, befolyás mentesebb információkat szeretnének szerezni, és ez a mai világban teljesen rendben van. Ő persze legyintett, hogy á, kit érdekel ez, de amikor megmutattam pár mélyebb összefüggést- amit csak azért nem írok le ide, mert politika meg konteó- szóval elgondolkozva elhallgatott.

    VálaszTörlés
  4. Zenka!!! *visít* Hát írd már le!!!! Minket (engem) ez NAGYON érdekel!

    Amúgy épp most kattantam rá a Hyperionra egy Molyos értékelés miatt, ezt hogyhogy nem lehet kapni???

    A kép meg nagyon hangulatos, akarok egy ilyen kupét :D

    Most ettől amúgy visszajött a kedvem egy kicsit, lehet írok is egy posztot a Dervisházról :P

    VálaszTörlés
  5. Az újdonságokat már én sem keresem különben jó ideje - hasonlóan vagyok mint te, hogy ami érdekel, az úgyis rámtalál egyszer. Meg végülis hova is siessek, még annyi, de annyi könyv van a régebbi megjelenésekből, ami érdekel, hogy csak na... :-)
    A blogok és a kiadókkal kapcsolatban pedig nekem is pont a napokban jutott eszembe még az az ősrégi beszélgetés valamelyik blogon, hogy mi lenne, ha megkörnyékeznénk a kiadókat, mert hogy külföldön a blogok kapnak recipéldányokat, és mi lenne, ha mi is... Hú, de régen volt már az! Tiszta nosztalgia.
    Az Endymionos posztodat pedig kíváncsian várom :-)

    VálaszTörlés
  6. @Zenka: leírhattad volna nyugodtan, nálam teljes biztonságban van minden konteo és politika.:))
    igen, van benne valami.

    @Heloise: szépen, lassan, de azért egyszercsak megindult a változás. kíváncsian várom, merre fog haladni.:)

    VálaszTörlés
  7. @szeee: :D mindenképpen írjál posztot, kíváncsi vagyok rá, mert én még nem mertem belefogni.
    ja, Hyperiont nem lehet kapni, ha jól tudom, talán jövőre fogják újranyomni, mintha ezt olvastam volna az Agave blogján egy kommentben.

    VálaszTörlés
  8. jaj, írtam, de semmi értelmeset nem tudtam kinyögni. Tényleg semmit :D
    De hát így van az ember azokkal a könyvekkel, amik nagyon tetszenek :)
    Hyperion: kár, pedig most megvettem volna az Agave akcióban...:S

    VálaszTörlés