2012/12/30

Nevada Barr - 13 1/2

"Az egyik előnye annak, ha az ember egy jéghideg gyilkos, hogy nem kell sokat foglalkoznia más ragadozókkal."
A 11 éves Dylan arra eszmél egy hatalmas rendőr markaiban, hogy kinyírta a családját: megölte az apját, az anyját, a kishúgát, a család macskáját, és majdnem a bátyját is. 7 évet tölt egy nevelőintézetben, Drummondban, ami kicsit elmegyógyintézet is, kiszolgáltatva a társainak, és a pszichiáternek. Egyetlen ember tartja benne a lelket, Phil, a matektanár, aki megtanítja felszabadítani az elméjét, így a körülményekhez képest normális tud maradni. Amikor betölti a 18-at, az ítélet szerint állami fegyházba kerülne egészen 27 éves koráig, de végül elintézik neki, hogy bátyjával együtt máshová költözzenek. Innentől ők lettek a Marchand fivérek, és nem volt semmi gond addig, amíg meg nem jelent Polly, és egyiküket el nem öntötték az érzelmek.

Elég sokáig halogattam ezt a könyvet, pedig nem kellett volna, de az Anna Pigeon 0. kötete rossz emléket hagyott bennem. Pedig nem volt az rossz könyv, egyszerűen Pigeon kisasszonytól szerettem volna csak távol tartani magam, valamiért nem tartom teljesen egészséges nőnek. Persze, ez ... akartam mondani, ez nem olyan, pedig hajjaj, dehogynem. Ez még olyanabb, csak ez teljesen nyíltan beteg, nem olyan alattomosan.
Mikor végül rávettem magam, és belekezdtem, egy szuszra olvastam el. nem bírtam letenni.
A csavarra már a felénél rájöttem, de őszintén szólva nekem nem ez adta a varázsát. Nagy ötlet volt, ahogy végigvezet bennünket, majd megmutat egy másik igazságot, de sokkal érdekesebb volt egy elmebeteg agyában lenni.

Ha most elmesélném, melyik szereplőről mit gondoltam már az első oldalaktól kezdve, azzal nem csak a poént lőném le, de szerintem hatalmas spoiler is lenne, úgyhogy nem teszem, a lényeg, hogy a megérzésem megint bejött.
Ami nektek a lényeg, hogy ha nagyon jó thrillert akartok olvasni, hidegvérű, darabolós gyilkossal, nagy baltával és elmegyógyintézettel, akkor semmiképp ne hagyjátok ki. Nagyon jól felépített regény, logikus történetvezetéssel, és reális szereplőkkel. Tuti jó választás.

Kiadja a CorLeonis

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése