2014/05/17

Feladatom lesz, yeeee

Olyan sokáig olvastam időre a reciket, hogy elkezdett hiányozni, hogy valami konkrét feladatom legyen. Tudom, elég hülyén hangzik, mert élvezem én a nagy szabadságom a kevés reci mellett is, de ahhoz képest, hogy sok-sok hónapon át feszített tempóban olvastam, hogy mindenkinek meg tudjak felelni (ez is megérne egy külön posztot, mert értelme aztán semmi nem volt), most nem tudok mit kezdeni a nagy szabadidőmmel. Vagyis tudok, de mivel annyi mindenhez nyúlhatnék, sokszor inkább csak leülök, és semmit nem veszek kézbe.
Vissza kell még zökkenni abba a világba, ahol lelkifurdalás nélkül tölthetek akár több hetet is egy könyvvel, mert nem tobzódik mögötte tíz másik, amikkel már tegnapra végeznem kellett volna.
Szeretem a feladatokat, és most, hogy magam állíthatom fel őket, egészen izgalmasnak tűnnek lehetőségek, főleg, hogy mivel nem köti meg semmi a kezem, akár abba is hagyhatom, amikor csak akarom.
FFG-vel beszéltük fb-n, hogy van egy könyvklubjuk, ahol felmerült, hogy esetleg olvashatnának havonta műfajonként, és elég sokan lelkesek voltunk az ötlettől, de valahogy azóta sem történt semmi. Nekem viszont nagyon szimpatikus a dolog, mert szeretek sokfélét olvasni, és nem hagyott nyugodni, így döntöttem, akkor megcsinálom magamnak.
Június lesz a kezdő hónap (elvileg, aztán majd látom, hogy adja ki az időm), és innentől számítva minden hónapban elolvasok egy-egy műfajból egy könyvet.

  1. sci-fi mágikus realizmus
  2. krimi
  3. horror
  4. újraolvasás
  5. mítosz
  6. romantika
  7. történelmi
  8. disztópia western
  9. fantasy kalandregény
  10. családregény
  11. szépirodalom
  12. háborús regény
Nem ebben a sorrendben fognak jönni, hanem amihez épp kedvem lesz, bár sztem a sci-fit és a fantasyt itt felsorolni kicsit csalás, mert ugye egyébként is ezeket olvasom, elég csak az egyikre ráböknöm egy hónapban, és azzal már le is tudtam a dolgot.
De ez így nem poén, úgyhogy inkább cserélem valami másra.
Az újraolvasás pedig azért került bele, hogy legalább egy régi kedvencem újra a kezembe vegyem. És tudom, tehettem volna bele drámát, vagy útikönyvet, de egyik gondolata sem tudott felizgatni, úgyhogy ezeket hanyagolom.

A másik, ami még szintén tetszik, ezt Amadea kis csapata szokta csinálni, hogy ajánlanak (vesznek) egymásnak olyan könyvet, amit szeretnének, hogy elolvasson a másik, de eddig azért nem olvasta, mert azt gondolta, nem tetszene neki, vagy esetleg elkerülte a figyelmét a könyv.
Úgyhogy nyugodtan lehet ötleteket adni olyan könyvekre, ami nektek nagyon tetszett, de én eddig elkerültem. Az összeset egészen biztosan nem olvasom el, de szívesen szemezgetnék.
Aztán eszembe jutott még olyan is, hogy évszakonként is keresek egy-egy könyvet, lehetne nyári meg téli olvasmányokat is összegyűjteni.

29 megjegyzés:

  1. :)) Szülinapra és karácsonyra ajándékozunk egymásnak könyvet, és érdekes, hogy az adott könyvek az ajándékozó ízlését tükrözik (habár ajándékozós polcról/kívánságlistáról válogatunk), szóval van benne egy kis személyes vonatkozás. Pl. fezertől Az elszúrt idő nyomában-t kaptam.
    Az ajánlós játékot tavaly karácsonykor találták ki a lányok, amikor majd' harminc könyv és két kiló szaloncukor fölött pihegtünk a Zöld Cicában (ráadásul voltak büntikönyvek és plusz ajándékkönyvek, kicsit elszabadult a pokol), általában kölcsönadjuk az ajánlott könyvet. De az itthoni könyvtárban megvan a Száll a kakukk fészkére, amit Nita ajánlott, és nekem magamnak megvan A rizs és só évei (by fezer), csak olyan régóta tologatom, h levettem a várólistáról.

    Szívesen ajánlanék könyvet, mondjuk a Lakodalmainkat (ha még nem olvastad), szeee-nek is nagyon tetszett.
    Nálam volt őszies könyvek összegyűjtése (azt se tudom, áthoztam-e a blogspotra), olyanokat is gyűjthetsz.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon jó, hogy kitalálták, nekem már akkor megtetszett, mikor írtál róla. :))
      köszi, ez egy jó ajánlat, ha jól emlékszem, meg is van.

      uh, ha nem hoztad át az őszieset, szívás, mert a freeblognak végképp annyi.

      Törlés
  2. Tessék, Nima:
    http://mek.oszk.hu/02900/02962/02962.htm

    Ez a listás dolog jó, én librarythingen gondolkozom a kategűria-kihíváson: mivel '14-et írunk, elvileg 14 kategóriából 14 könyvet kellene elolvasni, de a kategóriákat mindneki maga szabja meg, és mióta iyen sokas évek vannak (2008-ban indult, asszem), azóta az is szabadon választható, ki melyik kategóriából hányat olvas.
    Hétfőig kitalálok én is valamit, sima és skandináv krimi meg kémregény biztosan lesz közte :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi, ez érdekesnek tűnik.

      hallod, én azért bajban vagyok kicsit ezekkel a kategóriákkal. ott milyenek vannak?
      te csinálj olyat, ahol 12-féle krimit kell elolvasni. :D

      Törlés
    2. Ott aztán minden, mint a búcsúban.
      Vannak a gügyócék, akik képesek olyan kategóriákat állítani föl maguknak, mint "női szerzők", "szerzők, akiket még nem ismerek", "szerzők, akiktől már olvastam" - szóval csak okosan, amerikaiasan :D
      Aztán vannak tényleg jók, pl. alternatív történelem (az nekem is lesz), meg... na jó, általában hülye kategóriák vannak. :D Én verset biztosan olvasok, eredetileg 14 költő volt a terv, hát, khm, most olvasom az elsőt :D

      De látom az áthúzásaidat, alakul ez! (a mesét még bevehetnéd a kedvemért :D)

      Törlés
    3. igen, húzgálom őket át, mert amiket egyébként is olvasok, azokat nem kihívás közbeiktatni, arról szól egyébként is az olvasás.
      most vettem egy mesekönyvet, úgyhogy lesz mese is. :))

      Törlés
  3. Van exportom. Amúgy durva, h tárolt változat se maradt meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és mit csinálsz az exporttal? hová töltöd fel? :D
      nem tudom, kiírták-e, hogy hagyják összecsuklani, mert nekem az utsó hírem az volt, hogy valami alkatrészt várnak, ami nem akart megjönni pár hónap alatt.

      Törlés
    2. A Freeblog összeomlós posztjaimban vannak erre is megoldások, wordpressbe asszem fel lehet tölteni és megjelenik :) de nézzétek meg ott, sok okos ember adott tanácsot. Amúgy tényleg gáz, ahogy eltűntek. :S

      Törlés
    3. én kimentettem minden lényegeset, csak nemrég vettem észre, hogy totál eltűnt minden.

      Törlés
  4. Egyelőre sehova, elég a tény, hogy megvan minden, meg van hatvanvalahány post, ami megvan piszkozatban a blogspoton. Jó pár bejegyzésem van, amit ma már ki se raknék, mert tök gáz.:D

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet! :) Én sokfélét olvasok így is, és van, amit meg nem veszek kézbe, szóval ez nem nekem való, de nálad figyelni fogom a havi pipákat. :) Örömmel látom a szépirodalom kategóriádat, és nagyon remélem, az valami dráma lesz. Hátha rájössz, nem úgy van, ahogy gondoltad és megszereted ;) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát én sem olyat fogok olvasni, amit egyébként messzire kerülnék. :D
      kell a változatosság, és így legalább kicsit fogyasztom az olvasatlanjaim, amikre ki tudja, mikor kerülne sor.

      Törlés
  6. Hajrá!!! :) Nagyon jó öltet, bár nálam hallott ügy lenne ez az egész, mert csapongok jobbra - balra a műfajok között. :D De drukkolok neked nagyon. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. látod, te már feladat nélkül is teljesíted. :D

      Törlés
  7. Fú Nima, én tök örülök neked, tényleg, de valahogy olyan boldog vagyok most béklyók nélkül, hogy még saját magam választotta fluffy rózsaszín bilincses kínzásokra sem vágyom :D Pöfihez hasonlóan szépen csendben fogyasztom a felhalmozott könyveimet, az esetleges reciket, és ajándékokat, és örülök, hogy azt csinálok amit akarok, szóval ez most engem nem vonz, de az ötlet jó. :) Ajánlani szívesen ajánlok neked, csak azon még gondolkodnom kell :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hé, ez nem kínzás. :D
      oké, gondolkodj. várok.

      Törlés
    2. Tudom, ezt amolyan erotikus kínzáshoz próbáltam hasonlítani, ami tkp. jó :D de most ez se kell nekem na, látod :D

      Törlés
  8. Kedves Nima!

    Hadd ajánljak pár könyvet nem feltétlenül a megadott szempontok alapján! :D

    Assassin's Creed könyvsorozat - Tökéletes történelmi kalandregények, persze vannak hibáik, de érezhetően fejlődik az író egyik könyvről a másikra. A játékok ismerete nem szükséges a cselekmény megértéséhez.

    Andy R. Cain: Az átok őrzője - Nem mindennapi dark fantasy magyar szerzőtől. A bátyám olvasta, neki nagyon tetszett. A könyv puha fedelű, viszont nagyon igényes, és az oldalakat illusztrációk díszítik. Itt lehet megrendelni. : http://spiritart.hu/#index1.php?modul=cikk&mod1=mutat&id=1673&kezdes=0

    Fejős Éva: Száz éjjel vártam - Egy nagyon jó romantikus regény, érdekes témával. Ezt is ajánlom.

    David Benioff: Tolvajok tele - Az "olvashatósabb szépirodalom" (ahogy Vladimir fogalmazott) kategóriájába tartozik. Egyszer mindenképpen érdemes elolvasni. :)

    Egyelőre ennyi lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, Nima Fejős Évát vajon a "fluffy rózsaszín biincses" kategóriáként éné-e meg, vagy inkább az inkvizíció jutna eszébe :D
      Nálam eddig ez az év kommentje :D

      Törlés
    2. Evelin, köszönöm az ajánlásokat. :) az átok őrzője nagyon szimpi könyv, meg a tolvajok telét is dicsérik sokan.

      Zerge :DD
      egyszer olvastam Fejőst.
      őt biztosan kihagyom.

      Törlés
    3. Nincs mit. :) Hamarosan én is elolvasom Az átok őrzőjét.
      David Benioff: Tolvajok tele című könyvét bátran ajánlom.

      Még nem olvastam Fejős Éva könyvet. Azért ajánlottam ezt (Száz éjjel vártam), mert a barátnőm áradozott róla. Most körülnéztem, és rengeteg negatív kritikát találtam az írónőről, ezek után nem is fogok tőle könyvet olvasni. Lehet, hogy nem annyira rossz, még fiatal vagyok, talán (téma alapján tetszene) tetszene is, bár nem vagyok biztos benne. Neked mi a véleményed róla?

      Törlés
    4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    5. sztem Fejőst azt tartja csak élvezetesnek vagy szórakoztatónak, vagy jónak, aki még életében nem olvasott el egy tisztességesen megírt könyvet. sztem üres, és semmitmondó. hacsak nem vagy épp agyhalott állapotban (de arra is vannak ennél sokkal jobb könyvek), akkor ne töltsd vele az időd, szerintem pazarlás. :)

      Törlés
    6. Köszönöm, megfogadom, ha tényleg ennyire rossz. :) Nem tudom, hogy a barátnőm miért szereti, igaz tényleg nem olvasott sok könyvet, a Fejős "művek" a kedvencei. :D

      Törlés
    7. én barátnőm is szereti, meg Vasst, meg Frey Tamást. őt ezek kapcsolják ki, és mindene tiltakozik ellene, hogy komolyabb könyveket is olvasson.
      hát ha nem akarja a jót, így járt. :))

      Törlés
  9. Nima, eszembe jutott! Thomas Wharton: Szalamandra! És még nem is olvastad. Szerintem bejönne neked, bár elég halványak már az emlékképeim róla, de vannak benne misztikus dolgok meg őrült gróf :D Amadea nemrég olvasta (vagy legalábbis néhány éven belül :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és igeeen, a szalamandrát biztosan olvasni fogom. köszi, hogy olvasol a gondolataimban. :D

      Törlés