2016/09/23

Elkoptak a sorozatok

Nem is olyan régen elkezdtem volna kigyűjteni az olvasott sorozatokat, kíváncsi voltam, mennyi van, és melyikkel hol tartok. Aztán rájöttem, hogy totál felesleges ezt nekem nyilvántartani. Van pár kedvenc, nagyon kevés, amit úgyis folytatni fogok, vagy aránylag elég jól követem az olvasással a megjelenéseket, van, amiből meg bőven elég egy-két rész, vagy amennyit olvastam.
És akkor most szemlesütve elrebegek egy bocsánatkérést, amiért bármikor is hisztiztem a következő rész meg nem jelenése miatt. :D
Persze, megértem én azokat is, akik nem tudnak élni a folytatások nélkül, bennem is feltör azért időnként, hogy ha már elkezdtem, illene folytatni meg befejezni, mert mégiscsak úgy kerek a történet, de ha valami nincs, hát akkor ennyi volt. Meg akkor is, ha már kifutotta magát nálam a sorozat, de mégiscsak megjelenik a folytatása.

Vannak bizonyos világok, amikben nagyon szeretek elmerülni részről részre,  de a legtöbbet megunom a második rész után. Később esetleg lesz kedvem folytatni, már ha van mivel, de nagyrészt hagyom annyiban.
És ez pont nemrég tudatosult bennem, amikor rácsodálkoztam, hogy Pupi meg akar szabadulni a Jane Eyre esettől, pedig az egy annyira jó könyv. Meg biztosan a második része is az, csak én odáig már nem jutottam el, pedig itt pihen a polcon. És erre mondta Pupi, hogy ja, biztos jó, de mivel úgysem fognak megjelenni a folytatásai, majd inkább angolul olvassa.
És szembesültem vele, hogy hát igen, hiába jelenne meg a többi is itthon, valszeg azt már nem olvasnám. Vagy legalábbis nem a belátható jövőben.
És rájöttem, hogy baromi nehéz lehet a kiadóknak ezekhez az ingadozó olvasói elvárásokhoz alkalmazkodni. Ha akkor hamarjában megjelenik mondjuk 3 rész, egészen biztos, hogy olvastam volna. Akkor rá voltam hangolódva, azóta viszont lehangolódtam róla. És még sok másikról is.
Úgyhogy most teli vagyok foghíjas sorozatokkal, amiket nem is igen kívánok se bővíteni, se folytatni.

És hogy mik a folytatósak:
- Moning és Chance, bár mindkettő angolul fog menni csak, ebben biztos vagyok. Merthogy magyarul már több nem lesz, bár ne legyen igazam. Moninggal megbirkózom, Chance viszont nekem kemény dió, de azt gondolom, megéri legalább megpróbálni alkalomadtán.
- A Térség-sorozat James S.A.Coreytól, félben vagyok vele
- Carriger mindenképpen folytatós, teljesen topon vagyok a magyar megjelenéssel, és nagyon várós már  az az utolsó rész. a többi sorija is az lenne, de sztem az felejtős.
- minden, ami Mark Lawrence, csak nekem ahhoz hangulat kell, meg a sokból csak egyet olvastam eddig.
- Alastair Reynolds - a kettőből egyet olvastam, gondolom, nem lesz nehéz legyűrni a maradékot
- minden, ami Abercrombie, és 18 éven felüli, jöhet
- On Sai-tól bármi. konkrétan minden. a Calderonokkal jól állok, de a Szivárgó sötétséget utol kell érnem.
- Ilona Andrews is jöhet minden mennyiségben, nála is olvastam mindent magyarul, sőt, folytattam angolul.
- ugyan Jack Campbell military sci-fije nem volt tökéletes a fordítás miatt, de szeretem a témát, meg a könyv is jó volt, úgyhogy várós, egyelőre, amíg valami jobbat nem találok. Marko Kloos esélyes, jó a világ is, meg ami a lényeg, nem egy karót nyelt igenisezredesuramasszonyom a stílus, hanem olyan tökös katonás. írok még róla pár sort, és rá is beszélem magam. :D
- Jeaniene Frosttól is jöhetne minden, ami még nem volt. hogy ebből lesz-e valami, nem tudom, de kérem vissza Hoppán Esztert.
- Vasdruida. kell még bármit mondanom? hatalmas lemaradásban van a magyar kiadás, én már nem annyira, de jó lenne azért gyorsan felzárkózni.
- Richard Morgantől minden. még szerencse, hogy az Agave elég megbízhatóan hozza a folytatásokat.
- Blake Crouch szintén mindentolvasós.
- Kelley Armstrong otherworld-ös könyvei, ha nem magyarul, akkor angolul, majd ahogy jön.

Egyelőre úgy tűnik, ennyihez ragaszkodom, aztán majd látjuk.


5 megjegyzés:

  1. Lassan azt fogom vizualizálni, hogy te egy skót kockás férfi vagy :D, annyi képet látok róluk.

    Most olvasom Chance-től a Tempt the stars-t, azt veszem észre, hogy amit magyarul még bírtam cérnával, angolul már egyre kevésbé, - de tudod, hogy a Cassie könyvek mindig nehezen indultak be. ( Már úgy értem sok volt a mellébeszélés, ismétlés. ) Na ezt utálom a sorozatokban.

    Egyébként én egyre kevesebb soriba kezdek bele. Sokkal jobban kedvelem az önálló könyveket, vagy az olyan sorozatokat, amik önállóan is megállják a helyüket.

    Jó a cipő a fejlécben. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. * az olyan sorozatokat, amikben az egyes részek is önállóan megállják a helyüket.

      Törlés
    2. mindenhol csak könyvkukacokat látni, lássunk már némi maszkulin szépséget is. ;))

      én angolul bírom az ismétléseket, így le tudom mérni, mennyire értem. már ha emlékszem az előzményekre. :D de ja, Chance-nél a kelleténél több az önismétlés, de ettől még imádnivaló.
      meg ilyenkor mindig próbálom szem előtt tartani, hogy lehet, hogy mi ledaráljuk párszor egymás után, de odakinn idő telt el a részek között, az emberek mást is olvastam, fel kell frissíteni az emlékezetet. nameg ugye van, aki nem az első résszel kezdni. bár ez azért ne legyen szempont.
      de ja, jól esik időnként úgy olvasni, hogy becsukjuk, és vége is van. bár azért a sorikban meg pont az a jó, hogy lehet nyúlni a következőért. :D

      Törlés
  2. Teljesen jó a skót szoknyás hapi, trademarkod lett. :D Tényleg mindig könyves képeket teszünk ki főleg. :)

    Örülök, hogy az elejtett megjegyzésem előcsalogatta ezt a posztot belőled. :) Lehet, hogy nekem se ártana csinálni egy kis összegzést, hogy mi az, amit érdemes lenne folytatni, vagy akár elkezdeni, sorozatot.
    Elég sok könyvnél jöttem rá, hogy ez nekem nem kell már, és vannak ezek közt sorozatkötetek is, mert hát tényleg, be fogom én ezt szerezni? Ki fogják adni egyáltalán? Lesz mit és miért gyűjteni, vagy csak úgy ül egy első rész, évek óta olvasatlanul a polcomon?
    Jótt tett ez a rendrakás - kicsit a fejemben is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. imádom őket, ez van. :D

      néha nem csak a polcon kell rendet rakni, mert aztán folyton csak lyukra szaladunk, és töltjük a drága időnket a hiábavalóságokkal.
      én szeretek így fejben is listázgatni, meg kipucolni a gondolataimból is, ami nem kell, mert aztán csak tévútra visznek, amikor könyvet keresek. :))

      Törlés