2011/11/11

Sherrilyn Kenyon - Álomszerető

!!! SZIGORÚAN CSAK 18 ÉVEN FELÜLIEKNEK!!!

Mindenkitől előre is elnézést kérek, valami perverz kíváncsiság nyomta a kezembe a könyvet, meg mert Tigi írta a múltkor egy kommentben, hogy ez jó. Gyengébb idegzetűeknek nem tanácsolom olvasni a bejegyzést, ők maradjanak csak a könyvnél, mert gúnyos vagyok, és kritikus. És bocsi, hosszú leszek, a többi poszttal ellentétben ez inkább saját szórakoztatásra íródott, olvasás közben ugyanis jól szórakoztam. Ja, és spoileres leszek. Egy picit.

Azt hiszem, a tartalomról különösebbet nem szükségeltetik mondani, a borító ez esetben (is) teljesen magáért beszél. Amiért mégis olvasni kezdtem, az az, hogy ha már úgysem tudok semmi értelmes gondolatot befogadni, és Erikson Csontvadászai magyar szövege úgy hatott az agyamra, mintha hottentottául olvasnám, akkor mégse csak nézzek ki a fejemből, hanem olvassak valamit, aminek semmi értelme. Úgyhogy ez most pont passzolt.

Naszóval, van ugye ez a fickó, itt a borítón, akit elátkoztak, és Selena Gracie kezébe nyomta a varázskönyvet, amiben le van rajzolva a srác, és ahogyan a szél elkezdett lengedezni, miközben Gracie a csodás hímet szemlélte, már azon is érezhető volt, hogy itt valami nagyon nincs rendben. A pasi, ahogy kell, tökéletes. Állítólag minden ere látszódott , ami a nőket, kivétel nélkül, hatalmas élvezettel tölti el. Az a helyzet, hogy egyáltalán nem olyan gyönyörűséges ám, ha egy pasinak minden ere látszódik. És nem, még ott sem.. Meg kell csak nézni néhány durvább testépítő fényképét. Én imádom a hatalmas csávókat, de van az az érmennyiség, ami már gusztustalan. És én ezt láttam magam előtt ezek után, főleg, hogy nem egyszer ki lett hangsúlyozva, hogy minden ere látszódott, szóval innentől nem garantálhatok semmit. (De az is elképzelhető, hogy az eredetiben nem ér volt, hanem mondjuk ín, vagy izomköteg, és csak félreértette a fordító, de ennek nem néztem utána.)

 Aztán dolgozik Gracie képzelete tovább. Hogy hogyan mozoghat - fentieket továbbgondolva számomra röhejesen esetlenül. Láttatok már egy ilyen izomkolosszust sétálgatni? Hát, sose lesz párducmozgása, az tuti. De jól van, ő végülis  félisten, a gravitáció másképpen hat rá. Aztán "szinte hallani vélte a férfi hangjának mély hangszínét" - a túlzott szteroidbevitel mélyíti a hangszínt, de láttam én már ennek az ellenkezőjét is. Milyen röhejes lenne már, ha megütné ez a csodás hangszín a magas Cét, és miközben a csaj olvadozva várná a kielégülést,  a pasi belecsipogná a fülébe, hogy "jó vagy, bébi". Hát, nekem ott lenne végem. Aztán jönnek az erős karok, a sziklakemény mellkas, meg az egyebe k - nagyjából mintha egy betonoszlopot ölelgetne szegény nő. Aztán miután már mindezen végigszaladt Gracie, a teste ott kezd lüktetni, ahol addig nem is hitte, hogy lüktetni képes - vagyis megint egy szerencsétlen csajjal fogom tölteni az időmet, akinek fogalma sincs, mi az az orgazmus, mert élő, földi halandó még odáig nem volt képes eljuttatni, vagyis fogalma sincs, hogy mi az, amit most ott érez, ergo az összes férfi egy töketlen pöcs, aki nem tudja, mit kell kezdeni egy nővel az ágyban.

No, itt azért meg kellett állnom picit háborogni. Vannak béna férfiak. Tudom. Nem csak hallomásból. De azt is tudom, hogy vannak nagyon jó szeretők, bár tény, hogy ezt előre nem feltétlen lehet látni, főleg, ha a szűzies 30 méter távolságot tartjuk. De ennyire ledegradálni a pasikat, mint ahogyan ezekben a könyvekben teszik... Miért nem lehet az, hogy volt annak a szerencsétlen nőnek a könyvben legalább egyetlen egy tuti éjszakája, férfiemberrel, amire majd öregkorában mosolyogva tud visszaemlékezni? És akkor össze tudná hasonlítani, hogy a démon-vámpír-félisten akkor most jobb, vagy nem jobb? Mert így honnan lehet olyan biztos benne, hogy a démon-vámpír-félisten a tuti, és nem a pincérfiú? Hogy esetleg nincs feljebb még a démon...stb...élvezettől is? No de vissza a könyvhöz.

Itt van Iulianosz megjelenése: szerencsétlen pucér. Felöltözve már nem is tud hódítani valaki, csak pucéron? De lehet, hogy csak azért pucér, mert akkor azonnal szembe ötlik a hatalmas hímtag, gondolom én, és megszidom magam, amiért ilyen rosszindulatú vagyok... Ésss igen! Gracie-től aztán lehetne ez egy emberbőrbe bújt elefánt, ha ekkora van neki, így a pasi farka már biztos figyelemben részesül. És a körítés, az smafu? Hol marad az acélkemény mellkason való elalélás? A duzzadó izmokon való ámulat? Tudja azt Gracie, hogy micsoda kemény meló volt felépíteni ezeket a bicepszeket? Nyilván nem.

Aztán jön a következő kép, amikoris a pasi forró kezével egészen körbeölelte a csuklóját . Hacsak Gracie nem egy másik elefánt, én ezt nem értem. De fogjuk rá, hogy rosszul lett lefordítva, viszont jót röhögtem, ahogy elképzeltem. És a pasi megszólal, zengő baritonnal. Héé, és ha mégsenemlesz bariton? Akkor mi van? Akkor is így elalélunk a hímtagtól? Nnna, ugggye. No, de a bariton zeng, mi meg bámuljuk a sárgásbarna bőrt. Nekem betegnek tűnik így első olvasatra. És mennyire jellemző, hogy a pasi farkától csak nagyon lassan jutunk el az arcáig. Nálam ez fordítva van, először lássam már a fejét, hogy tudjam, akarom-e látni a farkát is. Mondjuk nem kezdtem még egy pasi mustrálását sem a padlón fekve, alulnézetből lehet, hogy tényleg más lenne a sorrend, főleg, ha tényleg akkora , hogy mindent eltakar. Sose lehet tudni. Ami már megint egyéni ízlés kérdése, azok a telt, duzzadó ajkak. Nőknek eszméletlen jól áll, de csak ha saját, pasiknál nekem nem jön be. De most mindegy, hogy nekem ez nem tetszik, mert Gracie bizony el van bűvölve, és szóhoz sem jut.

Azt mondja Gracie, hogy annyira meztelen vagy - lehet valaki kevéssé, illetve túlzottan meztelen? ezen elmerengtem picit. Nem tudom a választ, úgyhogy olvasok tovább. A pasi válla is sziklakemény, és meleg. Én nem feltétlen dörgölőznék hozzá szívesen. Mint egy nagy, napsütötte kavics.

Gracie szeplős. Ez annyira jó! Hogy én hogy unom már a tökéletes, márványfehérségű bőrt... végre egy szeplős csaj! Szuper.

Viszont valamit nem értek. Iulianoszt ugye az az átok sújtja, hogy folyamatosan nőket kell kielégítenie, akik őt megidézik (egy hónapig tart egy-egy ilyen rabszolgaság), viszont ő maga soha nem elégülhet ki. Mégis, arra, hogy az övé legyen, egy pillanattal sem tud tovább várni . Úgy mégis, aztán miért nem? nem tökmindegy, mikor nem elégül ki? Viszont ... Gracie, akinek elvileg semmi tapasztalata, és ami van, azzal is csak mellényúlt, teljesen tisztában van vele, hogy ez a pasi jó az ágyban. De hogy ezt miből állapította meg... aha, a mozdulataiból, és a rátermettségéből. De mire termett rá? Rajta kívül. Meg egyébként is, ennyiből? Oké, neki nem fügefalevél kell, hanem egy egész bokor, de akkor is.

Sokkhatás: a pasinak hátközépig ér a haja. Jáj. Igen, tudom, a csajok legtöbbje szereti, de engem ettől a hideg ráz. Ilyenkor a homofóbiám csak felerősödik. Ráadásul még hullámos is...brrr. De csak hogy kiegyenlített legyen a viszony, a pasit is éri egy nagy sokk: Gracie kis híján elküldi a fenébe. Ez elég nagy arculcsapás annak, aki ahhoz szokott hozzá, hogy a nők már a látványától elélvezzenek. Mondjuk én Iulianoszt sem egészen értem. Ugye a folyamatos kielégületlenség nem tesz jót sem a testnek, sem a léleknek, és én a helyében picit morcos lennék már mostanra. Ehhez képest ő majdhogynem egykedvű. Irtó dühösnek kellene lennie, elvégre használati tárgyként funkcionál, mint az állólámpa az olvasófotel mellett.

Az első, igazán kellemes csalódás: Gracie beszélgetni próbál. Oké, néha bevillan neki, hogy ez egy isteni pasi, és ő idézte meg, és úristen, de jó lenne, de igazából olyan hülyeségeket kérdez tőle, hogy mikor találták fel a villát, és hogy ott volt-e, meg hogy mit csinál a könyvben, meg ilyenek, és ez tök jó. Iulianosz meg válaszolgat, ímmel-ámmal. Ő arra vár, hogy használják már végre.
 És íme, eljött az első együttlét ideje is, és nem értem Graciet. Olyan dolgokra hivatkozva menekül az ágaskodó vessző elől, ami pont hogy nem úgy van. Ráadásul van az a pont, ahonnan már nem érdemes visszafordulni. És látszik, hogy Kenyonnak nem megy az elmélet gyakorlatba való átültetése, márminthogy Iulianosz csak kielégíthet, ő maga nem elégülhet ki. Faszikám egész végig úgy viselkedik, mintha neki is sikerülhetne, úgy is gondolkodik, de aztán az utolsó pillanatban eszébe jut Kenyonnak, hogy hoppá, ezt nem lehet, és akkor eszébe jut Iulianosznak is. Mintha ezt el lehetne felejteni. Ugyanis egy ilyen helyzetben ha a pasinak feláll, nem arra vár, hogy hajdejólennemárbennlenni, főleg, ha 2000 év alatt nem csinált mást, csak benn volt, aztán meg kinn, hanem inkább a nőre kellene koncentrálnia, hogy neki okozzon örömöt, elvégre ez a feladata. De ő mindennek azzal a tudattal kezd neki, hogy neki is milyen jó lesz. Nem tudom, érthető-e, mi a bajom. Merthogy nem lesz jó, sőt, szerintem ennél szarabb nincs. A könyv közepétől aztán már belejött Kenyon, de addig minden volt, csak következetes nem.

 Iulianosz táplálkozásának a tálalása hagy némi kívánnivalót maga után. Lehet, hogy itt jön az, amiért azt mondta Tigi, hogy magyarul ne, mert olyan metaforákat meg szóképeket használ a fordító, hogy csak pislogtam:
 " Halkan felmordult, ahogy a kellemes nedv átmosta az ízlelőbimbóit. Gyomra követelődzőn megkordult az édes péptől. A torka is fájón vágyakozott az ízes, enyhet adó táplálék után. " majd ezt követően konkrétan zabálni kezd.
 " Hagyta, hogy a hideg víz lefolyjon bőrén, aztán felfogta a markában, lehajolt, és ivott a tenyeréből, lenyalogatva a vizet ujjairól. Olyan enyhet adó volt, ahogy a víz elárasztotta a száját, lecsúszott égő torkán, csillapította a szomját. "
 Ezek a szóvirágok nem illenek se a szövegbe, se a történethez.

Ami még nagyon elgondolkodtató: Iulianosz 2000 éves fogsága alatt igazából két dolgot tett: a könyvben várt, sötétségre és mozdulatlanságra kárhoztatva, és az egyetlen szórakozás az volt, hogy hallgatta a könyv körül lévő világot, így nyelveket tanult meg, és valamennyire tudta követni a világ változását. Vagy a megidézett nőket elégítette ki, hálószobákban és kertekben bujkálva. Aztán itt van Gracie, aki hiába idézte meg, meg kell hódítania, és mindeközben egy percet nem kíván a világra szentelni. Nem érdekli, hogy néz ki a 21. század, milyen a világ most a 2000 évvel ezelőttihez képest. De miért nem?? Oké, elhiszem, hogy élvezetes lenne neki, ha Gracie-t látná elélvezni, de én hülyét kaptam tőle, hogy ennyire egysíkú a fickó. Ne menjünk sehova, dugjunk éjjel, nappal, kit érdekel a többi. De a javára írtam, hogy a hölgykoszorút maga körül totál hidegvérrel viselte. Ezért kapott egy piros pontot.

És akkor most megláttam, hogy mennyit írtam, és lefordultam a székről, és gyorsan töröltem is a felét. Most már igazából mindegy, ha valaki nem akarja elolvasni, az már rég abbahagyta, de akkor nem is nyújtom még hosszabbra, csak egy kicsivel.

Azt kell mondjam, nagyon jól szórakoztam a könyvön. A nők Iulianoszra adott reakciói nagyon szánalmasak és röhejesek voltak, de az tetszett, ahogy egymással évődtek Gracie-vel. Azonkívül nagyon jó a téma, a könyvbe zárt 2000 éves pasas. A szexrabszolga vonulattal még mindig nem lehet rám hatást gyakorolni, de ez nem baj. Még ha nem is ebből a célból íródott a könyv, de azért pár dolgon elgondolkodtam. A kínlódásról a jaj-mi-lesz-velünk szállal inkább már szót sem ejtek, bár a szívem mélyén megértem őket. Az igazán szimpi szereplő nekem Selena volt, csodálkoztam is, hogy ő miért nem akarja lerángatni a gatyát Iulianoszról. Jó fejek voltak az istenek is, bár ez a szál lehetett volna kidolgozottabb, de mondjuk akkor meg nem maradt volna elég hely arra, hogy Iulianosz ágyba vágyjon. Meg igazán a szereplők maguk sem voltak kidolgozva, Iulianosz testét leszámítva.

Nyilván nem lesz egy korszakalkotó felfedezés, de ha valaki időnként olyan állapotba kerül, hogy az agya csak ilyesmit tud befogadni (mert ezt nem kell befogadni, hehe), akkor annak csak azt tudom mondani, hogy tökmindegy, hogy Wardot, Kenyot, Cole-t vagy Showatert vesz kézbe, nagyjából mindegyik ugyanazt fogja nyújtani. Kenyon vicces, az biztos.

Ötlet: 5/4
 Szereplők: 5/3
 Szexuális hatás: 5/1
 Iulianosz személye: 5/2
 Humor: 5/4
 Szórakoztatás: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése