2017/04/20

Ha már itt a könyvfeszt...

Most nagyrészt csak azokat sorolom fel, amik nekem mindenképpen beszerzősek lesznek, sőt, van, amit már meg is vettem. Ilyen jó kis kellemes téli időben szerencsére nincs más dolgom, mint olvasni (meg játszani, csak jól be kell osztani a kettőt).

Blake Crouchtól bármi jöhet. Imádom, ahogy a pasi ír. Hogy még jól is ír, külön öröm.

Nem igazán jön be nekem Chris Moore humorérzéke. Nem vagyunk egy hullámhosszon, kivéve, ha a Mocskos melóról, vagy annak a folytatásáról van szó. Ha a Lestarpált lelkek a Mocskos meló vonalán halad, akkor nem lesz vele bajom.

VanderMeer a Déli végekkel nem lett éppen a kedvencem, de ebből végülis még bármi lehet, mert csak az első részt olvastam egyelőre. Viszont a Borne annyira furának tűnik, hogy nagyon kíváncsivá tett.

Chuck Wendig elég megosztó író, ahogy nézem, valaki vagy szereti, vagy nem, középút nincs. Én szeretem, és mivel az első részben elindulni látszott valami (hogy mi, arra már konkrétan nem emlékszem, elég megfoghatatlan gondolataim voltak olvasás közben. mint amikor ott van a tudat peremén az összefüggés, meg a megvilágosodás, aztán elillan. egyébként a könyv is ilyen.), mindenképpen kell a folytatás is.

Mindig is érdekeltek az inkarnációs történetek. Kíváncsi vagyok, Susan Barker mit hoz ki a témából.
Zadie Smith meg még mindig parkolópályán van, pedig rendszeresen beígérem magamnak, hogy valamit elolvasok tőle. Egyszer csak összejön.
A papírmágus meg sokáig nem érdekelt, aztán most mégiscsak. A téma ígéretes, aztán majd kiderül, mennyire lesz jó a könyv.

Az Amerikai istenek új borítót kapott. Nagyon várom már a sorozatot, és még az is lehet, hogy a sori után majd újraolvasós lesz.
És ha már új borító, a Mechanikus London is új külsőt kapott. Hogy mi volt a baj az előzővel, nem tudom, nekem mind a kettő tetszik. És hátha ez azt jelenti, hogy jön a  folytatása.

A Kormorán Baru, az áruló majdnem kimaradt a listából, pedig elég érdekesnek tűnik. Mindenki imádja ezt a borítót, én meg nagyon nem, de nyilván majd megszokom.


Még egy érdekesség a végére. Josikava Eidzsi sorozata, a Muszasi, még nagyon régen hódított. Kiadta a Magyar Könyvklub, aztán az Ulpius, de mind egy szálig eltűnt a piacról. Most a Szenzár kiadóhoz került, április végén jön az első rész. A borítóról külön megemlékeznék. Méltó a könyvhöz.



5 megjegyzés:

  1. A Mechanikus Londont én sem értem, hogy miért jön új ruhában, de remélem, hogy folytatják, mert annyira hiány van a zombis, szórakoztató és egyben stemapunk irodalomból, hogy az nem igaz. Nagyon szerettem a könyvet, úgyhogy jöhet a folytatás is! A Papírmágussal én is szemezek, sokak listájára került fel, remélem, hogy tényleg annyira szépséges történet, mint a borítója.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is örülnék, ha folytatnák, nekem nagyon bejött az első rész. van valami utánozhatatlan hangulata ezeknek a steampunk regényeknek.
      én arra gondoltam, hogy a papírmágus biztos valami mágikus könyvekkel dolgozik, az meg csak jó lehet, nem? :D aztán lehet, hogy valami mást csinál a papírral, más formában.

      Törlés
  2. A papírmágus nagyon szép volt élőben is! :) A Batu borítója nekem se jön be annyira. Kicsit Ad Astrás amúgy, és kissé frusztráló is maga a kép valamiért nekem.
    A Mechanikus London mellett pl. Dan Krokon sorozata is kijött új borítókkal a Főnixnél, szerintem ezek már második kiadások, elfogytak. A Mechanikus Londonra rákérdezett Titti, és asszem hogy szervezik már a folytatást, szeretnék kiadni, de nem emlékszem pontosan a válaszra.
    Borne-om már nekem is van, a héten elkezdem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. most kedvem támadt ezt az összeset megvenni (délre elmúlik, úgyhogy nem aggódok:D).
      az tök jó lenne, ha jönnének Mann könyvei, de Carrigerrel sem akarnak haladni (tudom, nem egy kiadó, de olykor tényleg szeretnék tájékozatlan naiva lenni), hát hogy fog így a steampunk kultúra terjedni? :)) ami nem tarolja le a piacot, és hoz 10xes hasznot, azt beküldik a sarokba kukoricán térdepelni az olvasóival együtt.

      Törlés
    2. Ez micsoda jó hasonlat. :D

      Törlés