2011/12/19

Derek Meister - Gyilkos fény (Ghost Hunter 1)

érték: 5/ 4,5

Nem egészen értettem, hogy jön ehhez a történethez a címben olvasható Szellemvadász, aztán mikor kiolvastam, rájöttem, hogy ez egy újabb trilógia, úgyhogy hátha majd később kiderül. És akkor ne menjek a falnak. Na mindegy, tudomásul vettem, hogy olyan jó könyvet nyertem, aminek kell majd a folytatása is. Mert én ezt nyertem ám, a Pongrác kiadó MOLYos játékán, és nagyon örültem neki akkor is, de főleg miközben olvastam.
Ian apja valamikor régen meghalt, a srác úgy tudja, hogy autóbalesetben, de aztán amikor a kigyullad a régi, használaton kívüli katonai bázis, amiről azt gondolják, hogy ő gyújtotta fel, véletlenül kihallgatja anyja és nevelőapja párbeszédét, és rájön, hogy szinte alig tudja valamiről is az igazat apjával kapcsolatban. Meglép otthonról legjobb barátjával, Bpm-mel, hogy visszatérjen a régi házukhoz, hátha talál valami kiindulási pontot, hogy merre induljon a kutatásban, ugyanis a kihallgatott félszavakból az derült ki számára, hogy apját ugyanazok a megmagyarázhatatlan jelenségek kínozták, amik őt is. Villódzó fények, közben az az elviselhetetlen sípolás, amitől majd' megsüketül. De nagyapja is elég rejtélyes figura, ő meg a fáma szerint egyszer csak eltűnt a vitorlásáról a tenger közepén, és soha nem találták meg. Közben Inaékat üldözik is, először azt sem tudják, miért, de aztán kezd a kép tisztulni, de sajnos a regénynek vége lesz, és semmire nem kapunk választ, csak marad a rengeteg kérdés.
Több szálon is fut a történet: a sarki kutatóállomásokon, ahol a különböző anomáliák okoznak nem kis zavart, Japánban pedig egy műszaki zseni lány keveredik állandóan bajba, és talál egy nagyon különleges tárgyat a padlásukon.
És akkor itt jön az, hogy igazából a 'ghost'-ot nem nagyon értem a címben, mert hogy ez a valami tisztán láthatóan nem szellem, hanem valami egészen más, és ez lesz nagyon érdekes, hogy ki lesz az, aki majd rájön, hogy mivel is állnak szemben, és hogyan oldják meg a problémát. Több köze lesz a tudományhoz, mint a parajelenségekhez, ezt megsúgom (legalábbis úgy gondolom.). De egyelőre az első részből még semmi konkrétum nem derül ki, csak szólok, hogy aki szellemhistóriát vár, az nehogy csalódjon, mert ez nem az.
A könyv vastagnak tűnik, de ez egy kicsit megtévesztő, mert jó széles a margó, a szövegnek így kevés hely marad, úgyhogy nagyon gyorsan ki lehet olvasni. Én csak addig tettem le, míg aludtam egyet. Olvastatja magát, bár látom, hogy a molyon nem volt valami pozitív a fogadtatása (szerintem a 'ghost' sokakat megtéveszthet, és mást kapnak, mint amit várnak), pedig szerintem ez egy remek, izgalmas kalandregény, némi tudománnyal fűszerezve, nem feltétlen fiataloknak. Engem mindenesetre meggyőzött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése