2013/12/31

2013

Most nincs kedvem keresgetni mindenféle izék alapján, amik alapján eddig is írtam az ilyen évzáró posztokat, de azért most is van lista. TOP5. Vagy TOP akármennyi. Nekem ezek a topok eddig kimaradtak az életemből, épp ideje volt már ilyeneket is összeszedni.
Amit ebben az évben megfigyeltem, hogy most szinte alig volt ballaszt-könyv, semmire nem tudnám azt mondani, hogy kár volt kézbe venni őket, vagy hogy csak úgy átszaladtak volna rajtam a könyvek. A legrosszabb is csak az az 5 volt, amit kilistáztam, azokat ki lehetett volna hagyni, de ilyen is kell.
Most egész évben csak 2 echte romantikus könyvet olvastam (és mind a kettő baromi jó volt), valamiért többnek tűnt. Talán mert voltak töltelékposztok mellé, vagyis csak ezt az egyet találtam, úgyhogy igazán nem értem Zenkát, miért szegezte nekem a kérdést, hogy én minek olvasok ennyi ilyet. Hmmm? :D
(oké, szexes volt asszem 4, de azok meg már tök régen.)

Mi történt idén? Leléptem a molyról némi kedves unszolás hatására, de ez annyira nem lényeges, hogy már el is felejtkeztem róla, hogy én valaha is ott voltam.
Ennek hatására aztán kicsit átalakult a virtuális életem: többedmagammal átköltöztünk a facebookra, ami a riogató híresztelésekkel ellentétben egyáltalán nem körülményes vagy kényelmetlen. Hogy ne szemeteljem teli a az oldalam, és fárasszam azokat a hülyeségeimmel, akik csak a könyves bejegyzéseimet szeretnék követni, inkább csoportokon belül nyomatom az agymenéseim, a többiekkel együtt. Mondhatom, semmi különbség. Egy helyen vagyunk, baromi jókat dumálunk, kitárgyalunk könyveket, meg a világ történéseit, és senki nem áll felettünk kivont karddal, hogy egy-egy óvatlan megjegyzésünk miatt levágja a fejünket.
Ráadásul megismertem jópár embert a könyves szakmából, ami  kimaradt volna a facebook nélkül.
Szerény véleményem szerint hülyék voltunk, hogy nem léptük ezt meg hamarabb. Azt hiszem, nem szidni kell, meg utálni az fb-t, egyszerűen csak a helyén kezelni.

Aztán rávetettük magunkat a goodreadsre.
Gretty teljesen ki is olvasta az oldalt, írt hozzá használati utasítást is. Ez a felállás egyébként jobban bejön. Ott is lehet topicolni, meg csoportosulni, de nekem az az oldal szigorúan csak a könyvekről szól.

Csináltunk a csajokkal Holdvadász-hónapot Karen Chance Cassie Palmer sorozatának a tiszteletére. Jaj, nagyon élveztük. Nem vagyok egy jó csapatjátékos, de nagyon jól össze tudtunk dolgozni.
Jó lenne ebből hagyományt teremteni, és évente egyszer összehozni egy ilyen tematikus hónapot akár egy könyvvel vagy sorozattal, akár valami témával kapcsolatban. Nem tudom, hogy áll a Cor Leonis Moning Highlanderes sorozatával, de el tudnék képzelni egy skót hónapot. Tudjátok, mivel jár ez: sok-sok kiltes fickóval a blogokon. :D
Szerintem kiadótól függetlenül meg fogjuk csinálni. Mit szóltok? Van elég skótos-kiltes könyv, hogy valamit összedobjunk.

Volt néhány könyv még betervezve az idénre, de mivel sosem tudom betartani ezt az olvasnom 'kell' dolgot, így inkább csak külön kupacot csináltam magamnak, hogy ne felejtsem el kézbe venni őket.
Például C.S. Stephens Esztelen-jét, vagy Sanderson Ködszerzetét, de kimaradt a Horus Heresey is, ami egy eddig teljesen ismeretlen világba fog elvinni, még nem olvastam warhammeres könyvet. Mondjuk ezt is jókor kezdem el, pont, amikor beszüntetik a megjelenést, de azt hiszem, maradt még pont elég warhammer könyv, ha megszeretem, elleszek vele egy darabig. Ha meg nem jön be, úgyis mindegy.

Ami a jövő évet illeti, leginkább nem akarok tervezni, de szándékomban áll sorozatokat olvasni, azokat, amiket elkezdtem, de idő hiányában nem folytattam, meg azokat is, amiket még eddig nem kezdtem el. Okolhatnám a hiányosságért a reciket, de igazság szerint annyira kevés kiadótól kérek már, hogy ez nem lehet indok, szóval egyszerűen csak jobban oda kellene figyelnem az apróságokra.

És majdnem kimaradt, de ebben az évben az egyik legjobb, ami történt velem, hogy kaptam az emberemtől egy readert. Imádom, ha csak tehetem, ezen olvasok. Ha majd egyszer oda kerül a sor, hogy váltanom kell, olyat veszek majd, amiben van háttérvilágítás, mert jó ez a felcsatolható kislámpa, de nem az igazi. Más hiányossága nincs, este aludni kell, oszt kész. Vagy posztot írni, ugye, Pupi?:D

Idén viszonylag keveset olvastam az előző évekhez képest, kicsivel több, mint 50 darabot, de bőven elég volt ám ennyi. Nem rohantam a könyvekkel, hagytam időt mindegyiknek, hogy leülepedjen, ha jövőre ez alá megyek, még az is nagyon jó lesz, mert az azt fogja jelenteni, hogy mást is csináltam, nem csak olvastam.
A vásárlással is nagyon visszavettem, pontos számot nem tudok, de olyan 20 körül lehet (plusz a karácsonyi őrület, de azt most nem veszem ide.) És mivel észrevettem, hogy egyre több kiadó nyomja ki e-ben is a könyveit (DV, Agave, Galaktika), jövőre asszem inkább majd azokat vadászom össze. A karácsonyi könyvekkel együtt már tényleg nem férek el, nagy szanálás is lesz belőle, már látom.
Mindig gondolkodom Lobo várólistacsökkentésén is, de most sem fogok rá jelentkezni, mert azt ugye 'kell', meg aztán mi van, ha jövőre még 12 könyvet se fogok elolvasni? Kicsi a valószínűsége, de ki tudja.


Legnagyobb meglepetés


TOP 5 legjobb 







24 megjegyzés:

  1. De jó poszt lett! :) Na, nekem is az év egyik meglepetése a LakLevkönyv, de ugyebár abszolút pozitív.
    ezt a ballasztkönyv kifejezést lehet hogy ellopom... :) nekem se volt sok, sikerült elég jó könyveket összeszednem idén.
    hú, csak 20 beszerzésed volt, az nem semmi, visszafogtad magad. :) én megint a 100at vertem... (101)
    Forever my girlt csak miattad akarom olvasni, de mondjuk a soha határára se néznék rá kétszer magamtól :) oh és persze hounded, holtodiglan, megtorlás... asszem kissé követni foglak, mert mindig jó irányba mész, bocsi :D
    Boldog új évet és sok jó könyvet :)

    VálaszTörlés
  2. Én is pont azt írtam volna - ha hosszú évzáró posztot írtam volna :) - hogy tök jó volt ez a Holdvadász hónap , még akkor is, ha nem tudtam annyira belelovalni magam, mint akartam, és csinálhatnánk majd megint valami együttműködést... majd kitaláljuk.
    Plusz tényleg sokkal jobb a facebook-on, mint az oldalon, aminek nem mondom ki a nevét :D, a Goodreadset meg csak azért nem laktam be, mert az évben nem érdekeltek a statisztikák meg hasonlók, jól esett a dolgokat nem regisztrálni.
    Nekem LakLev könyve azért nem volt ekkora nagy durranás :), de meglepetésnek meglepetés volt és nagyon pozitív. A Hounded-ot meg úgy is olvasni fogom, meg az Örökké a csajomat, meg az Örök kísértést is. Ja és persze Boldog Új Évet! ;)

    VálaszTörlés
  3. Egy ilyen posztod olvasása döbbent rá, mennyire kiszorultak a könyves blogok az életemből (mások, köztük a tied és a sajátom is). Hiányoztok, de remélem jövőre sikerül változtatnom ezen a téren. Nem szoktam, de ezt lehet beveszem újévi fogadalomnak. :)
    Nagyon furcsa évem volt, olvasás terén. Én ugye már tavaly megkaptam az ereader-t, de valójában csak idén tavasszal kaptam rá az ízére. Valahogy féltem, hogy kiszorítja a papírkönyveket, és ezt nem akartam. No meg féltem, hogy sokkal jobban belebolondulok, mint ahogy én azt elképzeltem. Persze így is lett! :D A legmegdöbbentőbb mégis az, hogy amíg csak vártam a kis könyvmolyt, addig tengernyi időm lett volna olvasni, és tipikusan nem tettem. Amióta meg megszületett, hulla fáradtan is csak olvasok, igaz e-könyveket. Még akkor is, amikor tudom, hogy 1-2 óra múlva ébred és tényleg pihennem kellene. :D Már csak ilyen kifordított vagyok néha. :D :D
    Persze totálisan le vagyok maradva a frissekről, ilyenkor jól jön 1-1 ilyen összesítő poszt. :)
    Mindenkinek Boldog Új Évet kívánok!!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Idén ilyen posztot nem írok. :)
    Inkább kifarmolom a T10-es TD-m a WoT-ban... :P

    VálaszTörlés
  5. Pupi:
    lopjad nyugodtan. :D
    ilyenkor örülök, hogy nekem ezek már megvoltak (hounded, katsu, stb), de annyi minden van még előttem (pl. obszidián, hexed)... Tittinek jó, ő ezeket már lenyomta.:D

    Zenka:
    hát nem szép, hogy ilyen fontos dolgokat kihagysz az összegzésből, mint a holdvadász-hónapunk. ajjmár. :))
    nekem nagyon bejött ez a tematikus összedolgozás. évente egy ilyen legalább kell.
    én nem csinálok statot a gr-ből sem. tényleg csak azért van, hogy vezessem, mit olvastam. hogy az hány oldal volt, kit érdekel.

    Tessa:
    jól eltűntél, de nyomós az okod. :D
    ugye, milyen jó a reader? én nem féltem, hogy kiszorítaná a papírt, nálam attól függ, mihez van kedvem épp. általában a readerhez. :D a papírok lassan csak dísznek vannak. meg igazából tényleg mndegy, a lényeg úgyis a történet.

    PL:
    a warhammeres posztod pont jókor jött ám.
    sikerült a farmolás? ha már évzárót nem kaptunk. :D

    nektek is B.U.É.K!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma meglesz. :)

      Nem mintha bármi baj lenne a Horus Heresy sorozattal, de szerintem ne azzal kezd az ismerkedést, hanem Ian Watson Űrgárdistájával. Ha annak a könyvnek a hangulata nem szippant be a Warhammer fanok közé, akkor nem tudom, mi szippantana be. :)
      Vagy húsz éve olvastam utoljára, de gyorsan elolvastam az első két fejezetet az előbb. Még mindig szuper. Végig is olvasom újra hamarosan.

      Utána meg jöhet a Gaunt szellemei sorozat, de szólok, hogy az majd kb. a harmadik-negyedik rész körül fog igazán belelendülni, bár addig is sokkal jobbak mint egy átlagos sci-fi/akció könyv!

      Törlés
    2. oké, akkor az űrgárdistával kezdek, aztán jön a gaunt szellemei, ha minden jól megy. azért közbe lehet iktatni egy-egy horust is? :))

      Törlés
  6. Nagyon jó könyveket olvastál! :) Én idén magasan túl szárnyaltam magam olvasás terén, ami meglepő mert baromi sok mindent csináltam mellett, úgyhogy fogalmam sincs hogy sikerült összehoznom, de remélem jövőre hasonlóképpen folytatom. :) és reader forever! :D

    egyébként pedig Boldog Új Évet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én jövőre nem is fogok belőni számot, mint az idén, hogy mennyi a cél. most lazán hoztam több, mint 50-et, de jövőre ki tudja. lehet, blogolni se fogok, unom már, hogy mindenről írjak.:D

      Törlés
    2. én már nagyon régóta nem szoktam mindenről írni, mert teljesen felesleges, vagy fogalmam sincs mit írjak róla vagy egyszerűen nincs kedvem. :D

      Törlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. ..no igen, a számadásaimból kimaradt a moly-nélküliség, amit egész jól viselek, köszönöm nektek! Bár mostanában nagyon csendben vagyok, de ez nem nektek szól, hanem az életemnek, de még ne írjatok le! :D
    Boldog új évet nektek Nima!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ajjmár, jóhogy nem írnunk le. :D
      ebből a molyos balhéból egyébként úgy látom, csak profitált a bloggertársadalom. visszatért a könyves élet ide, ahova való. :))
      buék nektek is. :)

      Törlés
  9. Ó, tök poén, mert pár idei legjobb könyved, az enyém is, és van egy legrosszabb ami nekem is nehezen ment le a torkomon...:)
    És Tittinek egyébként rossz, hogy már lenyomta a Hexedet, meg társait, csak úgy mondom....
    Viszont mindjárt olvasom a Rovásembert, de addig lehet még belenézek az Örök kísértésbe:)
    És ne rinyáljál, hogy abbahagyod a blogolást:P megtiltom!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aha, eléggé hasonlóak lettünk, én is néztem. :D
      a kmk-nak lassan külön szekrényt kell vennem. druidák, rovásember, jön majd új abercrombie is, és hát ezeknek egymás mellett a helyük.
      értettem. :D

      Törlés
  10. Én benne lennék egy skótos olvasásban. :)
    Amúgy én is örülök, hogy visszatért az élet a blogokba, én is igyekszem az enyémet újra rendszeresen írni. Most, hogy szabadságon voltam, olyan jó volt végre írni bele és kommenteket olvasni, remélem sikerült ez az év folyamán legalább nagyjából megtartani. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ó, az remek. :) na, majd összeszervezzük.
      én most úgy vagyok, hogy tökszívesen olvasok posztokat. eddig hanyagoltam, de most megint rákaptam, úgyhogy írjatok csak, jó sokat. mindenféléről.:))

      Törlés
    2. Rendben, a fejemben pl. már több poszt is van, csak még kéne írni őket. :D

      Törlés
  11. Én már most összezavarodtam. Neked nem tetszett a tébolyult, porcelánt nyalogató MacKenzie? :D
    Nekem tökre úgy jött le, hogy jókat pörögtél rajta. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem, szerintem az egy borzalmas könyv volt. nem emlékszel? miattam nem vetted meg akcióban. :D

      Törlés
    2. Na, most akkor így négyszemközt elárulom, hogy nekem teljesen úgy jött le, hogy te végül is szeretted, meg jókat elröhögtél rajta. És miattad nem vettem meg egyszerre a négy már megjelent részt, pusztán csak az elsőt. De azt miattad. Majd, miután elolvastam azt, azonnal megvettem még abban az akcióban a maradék hármat is. :D

      Törlés
    3. jól van, akkor megnyugodtam, hogy nem csúsztál le miattam semmiről. :))
      (visszaolvastam a posztom, sztem egyértelmű, hogy nem volt jó a könyv, bár tény, hogy röhögni lehetett rajta. :D)

      Törlés
    4. Lehet, az zavart meg. :D
      De sebaj, jó ez így, mert nekem nagyon bejött az a lökött könyv. :D

      Törlés
    5. a többi részében is szalajtanak a szereplők? :))

      Törlés