Neil Gaiman - Tükör és füst ~ Keményfedél

2011/11/11

Neil Gaiman - Tükör és füst

Gaiman annyira megoszt engem. Van regénye, amit  szerettem , és van, amit  meg nem . A  Csillagport könyvben nehezen viseltem, filmben viszont imádtam. Amit még nem olvastam tőle, azok a novellái. Mivel úgy gondolom, hogy nagyon rossz regényeket ír, mert nem tud hosszan érdekfeszítően írni, és bénák a karakterei, adtam neki egy esélyt, hogy novellában attól még jó lehet. És tényleg. Legalábbis nagyrészt.

A legtöbb novella nagyon tetszett, nagyon kevés volt, amelyik nem, a verses formától viszont kiszaladtam a világból, amiért nagyon kár, mert némelyik kifejezetten remek sztori volt. Tudom, hogy nem attól vers valami, hogy rímel a vége, nade ez nem vers, csak több sorban tagolt próza, ami így úgy néz ki, mintha vers lenne, de nagyjából ennyi a formai negatívum. Lényegesebb, hogy maguk a történetek, kevés kivétellel, tényleg olyanok, amiket nehéz letenni, lehet közben borzongani, és tűkön ülve várni a végét. Tetszett, hogy nem igazán volt happy end, és hogy végre tényleg a történetekhez méltó karaktereket alkotott. Azt hiszem, nem olvastam még olyan novellákat, ahol ne lett volna hiányérzetem: vagy azt kérdeztem, hogy 'ez most mi volt? minek kellett ezt megírni?' vagy azt, hogy 'miért nem folytatódik még?' Gaiman az első, ahol nagyrészt maradéktalanul elégedett voltam mindennel: kellően volt hosszú, vagy rövid, minden klappolt, mindenki olyan volt, amilyennek lennie kellett, és az aktuális terjedelembe minden belefért, amit a történet megkívánt.

 Jó érzéssel tettem le, az már tényleg csak egyéni ízlés kérdése, hogy nem mindegyik tetszett, de a 80%-a jó volt. Tud ez a Gaiman, ha akar, meg ha hagyja magát. Le vagyok nyűgözve Gaiman fantáziájától: álomseprő, a troll hídja, a mindig 19 éves lány, ami egy se füle, se farka történet, de nagyon tetszik. A kedvencem Az aranyhalas medence és más történetek , és Hófehérke története, a Hó, üveg, alma . Mondjuk eddig sem a fantáziájával volt gondom, de itt legalább a megvalósításuk nekem is bejött. És imádom a borítót.
Share:

0 komment:

Megjegyzés küldése

Facebook pinterest Email youTube picasa imdb RSS Feed
goodreads imdb

Nima's bookshelf: currently-reading

Briliáns barátnőm
tagged: currently-reading
A Búra alatt
tagged: currently-reading

goodreads.com

Kommentek

Nima want to read

Omega
Witch Hunt
The Immortals
Persepolis Rising
Babylon's Ashes
Waking Forever
The Last Magician
Darkstorm
Malice


Nima's favorite books »

VCS

Címkék

2011 (42) 2012 (71) 2013 (52) 2014 (33) 2015 (28) 2016 (43) 2017 (8) 21.század (2) 5* (70) Aba (5) Ad Astra (6) Agave (46) Akkon (1) Alexandra (20) Animus (2) Athenaeum (14) bannerek (1) Book&Walk (4) borítóleleplezés (2) campus (3) Cartaphilus (13) Cassie Palmer (11) Cat és Bones (3) Cicero (5) CorLeonis (10) Crossfire (3) cyberpunk (6) dark-fantasy (18) Delta Vision (10) disztópia (8) ebook (6) Egmont (5) életrajz (4) elfeledett könyvek (3) Első törvény (5) epic (12) Erikson (3) Európa (15) évzárás (6) fantasy (114) feminizmus (1) Fever (6) film (2) Főnix (2) Fumax (17) Gabo (19) Galaktika (9) game (6) General Press (3) Geopen (11) Gondolat (3) Göncöl (2) gyenge (17) gyűjtés (5) halloween (3) hírek (31) Holdvadász-hónap (6) hónapzárás (12) horror (5) humor (19) játék (8) K.U.K. (1) kaland (9) Karen Chance (11) Karen Marie Moning (7) kedvenc (48) Kelly (10) képregény (1) könyvekről röviden (3) könyvlista (1) Könyvmolyképző (41) körbeposzt (14) krimi (45) Lektűr (2) Libri (3) lista (10) Lybrum (1) M-Érték (1) Magvető (4) magyar (30) majdnem témáztunk (1) manciregény (2) Maxim (2) megjelenik (15) Merit (1) mese (7) military sci-fi (3) misztika (46) MRC16 (2) MűveltNép (1) NA (3) Napernyő Protektorátus (3) noir krimi (1) novella (2) Novum (1) Őrségek (3) Palatinus (3) pararománc (12) Partvonal (7) PlayOn (2) Polar (1) Pongrác (1) pszichológia (2) régi blogról (102) Rézbong (1) romantika (22) sci-fi (44) Scolar (1) skandináv (8) steampunk (8) szépirodalom (59) szex (11) szösz (98) Szukits (3) szukkubusz (3) Takeshi Kovacs (3) Tarandus (1) témázunk (25) Tericum (1) Térség (4) thriller (32) történelem (36) történelmi romantika (8) Tuan (2) Tündérkrónikák (6) újraolvasás (1) Ulpius (32) urban-fantasy (61) űropera (8) válogatás (4) vcs2016 (7) vcs2017 (4) Victoria kiadó (2) Warhammer (3) Wizard Books (1) YA (33)

Blogarchívum