2012/07/25

Mitch Albom - Öten a mennyországban

Szerintem mindenkit érdekel, mi van a halál után, csak van, aki foglalkozik vele, és van, aki megpróbál nem érdeklődni a téma iránt. Ez egy olyan könyv, amit bátran elolvashat mindkét tábor, mert senki hitét nem fogja kétségbe vonni, viszont arra az időre, amíg ezt a könyvet olvassák, egy picikét elhiszik, hogy igen, ez így van. Én szeretném hinni, hogy ez lehet utána, főleg, mert az egész nagyon hasonlít arra, ahogyan én is gondolom.
A lényeg, hogy Eddie, egy vidámpark karbantartója meghal, miközben megpróbálja megmenteni egy kislány életét, és odaát találja magát, egy másik valóságban. Itt igazából nincs más feladata, minthogy végigmenjen az életében történt 5 nagyon fontos eseményen, amik másokra is hatással voltak, miközben beszélget azzal az 5 emberrel, akiknek így vagy úgy, de megváltoztatta az életét, vagy ők voltak Eddie életére hatással, akár még a múltból is, ismeretlenül. Két dolga van: megérteni, hogyan működik a világ, a másik, önmaga, a döntések hogyan hatnak; és feldolgozni mindazt, amit életében nem tudott: a dühöt, a szeretetlenséget, a veszteséget.
Csodaszép könyv, egyszerűen leírhatatlan. Eleinte nem akartam én ezzel a könyvvel foglalkozni, mert azt hittem, gyerekmese, (a borítóról valamiért arra asszociáltam), holott egyáltalán nem az. Az író hite, világképe tükröződik benne zanzásítva, irodalmi, és mások által is befogadható formába öntve. Ráadásul sokan a hitükre ismerhetnek, és megvilágíthat egy-két kérdést, logikai összefüggést, arról nem is szólva, hogy a túlvilágon legalább annyi dráma lejátszódik, mint itt, ezen a világon. Igazi tisztelgés nagybátyja emléke előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése